Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Doskonalenie współpracy w zakresie zarządzania kryzysowego polskich i słowackich służb ratowniczych / Zlepšenie spolupráce v oblasti krízového riadenia poľských a slovenských záchranných zložiek

kategoria
nazwa beneficjenta
Mesto Krásno nad Kysucou
wartość projektu
4 905 018,48 zł
dofinansowanie z UE
3 924 014,78 zł
Województwo
śląskie
Powiat
żywiecki
program
Program Interreg Polska-Słowacja 2021-2027 / Interreg Poľsko - Slovensko 2021-2027
działanie
1.1. Wspieranie przystosowania się do zmiany klimatu i zapobiegania ryzyku związanemu z klęskami żywiołowymi i katastrofami, odporności, z uwzględnieniem podejścia ekosystemowego / Podpora adaptácie na zmenu klímy a prevencie rizika katastrof a odolnosti s prihliadnutím na ekosystémové prístupy
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2021 - 2027

Głównym celem projektu: Stworzenie systemu współpracy w zakresie ostrzegania, monitoringu i reagowania w sytuacjach kryzysowych oraz przygotowanie ludności do reagowania w przypadku wystąpienia zagrożenia życia. 2 cele szczegółowe: 1. Poprawa współpracy w zakresie zarządzania kryzysowego, w tym wymiana doświadczeń i standaryzacja wyposażenia służb ratowniczych w strefie przygranicznej, 2. Podnoszenie świadomości społeczności lokalnej i organizacji. Pogranicza o potrzebie ochrony środowiska, reagowania w przypadku klęsk żywiołowych oraz niesienia/wezwania pomocy W chwili obecnej nie istnieje wspólny system ostrzegania i interwencji ratowniczej PL-SK. Partnerami są instytucje (gminy) bezpośrednio na obszarze przygranicznym, sąsiadują ze sobą, tworzą wspólny podmiot przekraczający granicę państwową. Istnieje potencjał do współpracy, gdyż w przypadku interwencji państwowe służby ratownicze krajów są często dalej niż te z przeciwnej strony granicy. Brakuje systemu ochrony wspólnego obszaru przygranicznego, zwłaszcza obszaru leśnego, który rozciąga się łącznie w obu krajach, zwłaszcza w miejscu realizacji tego projektu. Treść projektu polega na utworzeniu warunków dla szybkiego wdrożenia służb ratowniczych i środków materialnych w celu zwalczania pożarów i innych katastrof naturalnych (burze, powodzie…). To skoordynowane działanie interwencyjne będzie realizowane w systemie zwoływania (z wykorzystaniem nowoczesnych technologii) pomiędzy poszczególnymi służbamy ratowniczymi partnerów. Zakupiony w ramach projektu sprzęt znajdzie zastosowanie w przypadku dużych pożarów w trudno dostępnym terenie, a także w przypadku powodzi, klęsk żywiołowych itp. (obecnie służby ratownicze nie dysponują niezbędnym sprzętem). W tym projekcie chcemy również przeprowadzić wspólne szkolenie w zakresie koordynacji działań i jednocześnie współpracy między jednostkami interwencyjnymi oraz szkolenia dla dzeci. Dla całego projektu przyjęto jeden kurs wymiany w wysokości 4,65PLN/EUR zgodnie

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.