Skip to main content Contact
UE logo
The title of the project

Elektroniczna administracja bliżej mieszkańców - nowoczesny e-urząd w Gminie Radomyśl Wielki

category
Name of the beneficiary
Gmina Radomyśl Wielki
Project value
3 506 796,00 zł
Co-financing from the EU
2 773 840,08 zł
Voivodeship
podkarpackie
County
mielecki
program
Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027
action
1.2. Cyfryzacja
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2021 - 2027

Realizacja projektu pt. “Elektroniczna administracja bliżej mieszkańców – nowoczesny e-urząd w Gminie Radomyśl Wielki” przez Gminę̨ Radomyśl Wielki jest odpowiedzią̨ na potrzeby mieszkanek i mieszkańców. Obecnie Gmina świadczy e-Usługi w wąskim i ograniczonym zakresie co negatywnie wpływa na postrzeganie Urzędu wśród mieszkańców oraz miało negatywny wpływ społeczny w trakcie pandemii Covid-19. Głównym założeniem projektu jest wdrożenie nowych, powszechnie dostępnych i wykorzystywanych e-usług dla mieszkanek/ów Gminy Radomyśl Wielki. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej platformy elektronicznej, która umożliwi dostęp do różnorodnych usług publicznych za pomocą̨ Internetu (Platforma w przyszłości będzie udostępniać nowe e-usługi w tym takie uruchamiane po projekcie). Celami jest poprawa jakości obsługi w Urzędzie (w tym on-line oraz na miejscu), usprawnienie procesów administracyjnych oraz zwiększenie efektywności i transparentności działań́ referatów Gminy co powinno przełożyć się na pozytywny odbiór Urzędu wśród mieszkanek i mieszkańców. Założeniami projektu są skuteczna walka z problemami i potrzebami zdiagnozowanymi na etapie jego przygotowania. Są nimi: 1. Długie kolejki: Brak możliwości załatwienia sprawy zdalnie powoduje konieczność skorzystania z usługi w sposób tradycyjny – w związku z okresowością takich usług tworzą się kolejki i opóźnienia, prowadzące do frustracji obydwu stron. Potrzeba wprowadzenia elektronicznych usług oraz udoskonalenia procedur (ich informatyzacja), aby skrócić́ czas oczekiwania i zwiększyć́ wydajność́ obsługi w Urzędzie Miejskim. 2. Ograniczony dostęp do usług: Niektóre usługi publiczne są̨ dostępne tylko w określonych godzinach lub miejscach, co utrudnia mieszkańcom i mieszankom korzystanie z nich. Wprowadzenie nowych e-Usług umożliwi zdalny dostęp do nich 24/7. 3. Brak transparentności: Wiele procesów administracyjnych w gminie jest opartych na papierowych dokumentach, co utrudnia ich monitorowanie i kontrolę

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl