Skip to main content Contact
UE logo
The title of the project

Przyjazny e-urząd w Cieszanowie

category
Name of the beneficiary
Gmina Cieszanów
Project value
6 431 824,61 zł
Co-financing from the EU
5 396 533,47 zł
Voivodeship
podkarpackie
County
lubaczowski
program
Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027
action
1.2. Cyfryzacja
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2021 - 2027

Projekt Przyjazny e-urząd w Cieszanowie, realizowany przez Gminę Cieszanów zostało opracowany przy współudziale mieszkanek mieszkańców gminy i jest ukierunkowany na rozwiązanie wskazanych w wywiadach z nimi problemów. Projekt zakłada uruchomienie nowych (19 szt., opisanych w Zał. Nr 2 do wniosku) e-Usług, które uzupełnią gamę już realizowanych przez Urząd e-Usług (uruchomionych w ramach realizacji projektu: Poprawa funkcjonalności i dojrzałości e-usług oraz udostępniania zasobów cyfrowych Gmin: Cieszanów, Jarosław, Grodzisko Dolne). Konieczność realizacji projektu została uwidoczniona szczególnie w okresie pandemii Covid 19, gdy mieszkańcy nie mogli załatwić części spraw Urzędowych. Głównym celem jest stworzenie nowoczesnej platformy elektronicznej, która umożliwi mieszkańcom/kom gminy dostęp do różnych usług publicznych za pomocą Internetu (w tym względzie na platformie dostępne będą e-Usługi nowe oraz wcześniej uruchomione lub uruchamiane w przyszłości). Beneficjentami projektu będą mieszkanki/ńcy Gminy Cieszanów (bezpośredni) i pracownicy/czki Urzędu (pośredni) dzięki ukierunkowaniu e-Usług właśnie na nich. Problemy i potrzeby zdiagnozowane w ramach wywiadów z: Mieszkankami/cami: Słaba wydajność obsługi i kolejki: w związku z brakiem możliwości załatwienia części spraw elektronicznie i ich okresowością tworzą się kolejki do różnych referatów w danym okresie. Zdiagnozowany problem potęguje również papierowa droga obiegu dokumentacji Urzędowej – jest to rozwiązanie wysoce nieergonomiczne. Ograniczony dostęp do usług. Pomimo realizacji wcześniejszego projektu, w dalszym ciągu część usług wymaga osobistego stawiennictwa w Urzędzie. Większość procesów administracyjnych w gminie jest opartych na papierowych dokumentach, co utrudnia ich monitorowanie i kontrolę. Uruchomienie e-Usług publicznych przyczyni się do zwiększenia przejrzystości działań, umożliwiając mieszkańcom/kom monitorowanie postępów i statusów swoich spraw. Brak elektronicznej komunikacji na linii Gmina

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl