Rozwój operacyjności Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w zarządzaniu bezpieczeństwem ruchu drogowego na polskich drogach
Przedmiotem projektu jest zakup i instalacja automatycznych urządzeń rejestrujących wykroczenia drogowe. Projekt ma służyć poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, przy wykorzystaniu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym i jest rozwinięciem projektu Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, a kontynuacją projektu Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, zrealizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013 i POIiŚ 2014-2020. Jednostką realizującą projekt jest Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD), działające w strukturze organizacyjnej Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (GITD). Projekt będzie realizowany przez pracowników GITD. Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na krajowej sieci drogowej. Dzięki zwiększeniu liczby urządzeń rejestrujących, zmniejszona zostanie liczba wypadków powodowana niedostosowaniem prędkości do warunków ruchu i niestosowaniem się do nadawanych sygnałów świetlnych. Zakres rzeczowy projektu obejmuje zakup i instalację 128 stacjonarnych urządzeń rejestrujących, służących do ujawniania wykroczeń w ruchu drogowym co stanowi liczbę niezbędną do osiągnięcia wartości kamienia milowego E25G, wskazanego w Krajowym Planie Odbudowy:
- 43 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości,
- 70 urządzeń punktowego pomiaru prędkości,
- 10 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na skrzyżowaniach,
- 5 urządzeń do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle na przejazdach kolejowych.
Urządzenia zostaną zainstalowane na drogach krajowych. Typowanie lokalizacji do objęcia nadzorem ww. urządzeń zostało wykonane w oparciu dane o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach pracy własnej CANARD i w oparciu o własne typy i już złożone wnioski o instalację urządzeń, kierowane przez obywateli czy władze samorządowe, a także w uzgodnieniu z zarządcami dróg i Policją. Ponadto CANARD prowadzi wykaz lokalizacji niebezpiecznych kwalifikujących się do objęcia nadzorem przez urządzenia rejestrujące, który również stanowił podstawę do typowania miejsc instalacji urządzeń rejestrujących.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.