Skip to main content Contact
UE logo
The title of the project

Wdrożenie e-usług w Gminie Narol

category
Name of the beneficiary
Gmina Narol
Project value
6 583 947,96 zł
Co-financing from the EU
5 580 594,85 zł
Voivodeship
podkarpackie
County
lubaczowski
program
Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027
action
1.2. Cyfryzacja
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2021 - 2027

Realizacja projektu przez Gminę Narol jest odpowiedzią na potrzeby jej mieszkańców/nek. W chwili obecnej Gmina świadczy e-Usług w ograniczonym zakresie dzięki realizacji projektu: Cyfrowy Urząd, e Usługi w gminach Powiatu Lubaczowskiego. Ich niewystarczający zakres i ilość był szczególnie widoczny w dobie pandemii Covid 19. Projekt wdrożenia kolejnych e-usług dla gminy Narol ma na celu stworzenie nowoczesnej platformy elektronicznej, która umożliwi mieszkańcom/kom gminy dostęp do nowoczesnych usług publicznych za pomocą Internetu. Celem jest poprawa jakości obsługi obywateli/ek, usprawnienie procesów administracyjnych oraz zwiększenie efektywności i transparentności działań gminy. Problemy i potrzeby zdiagnozowane wśród pracowników/czek i obywateli/ek: 1. Brak wydajności i kolejki: Tradycyjne usługi publiczne często generują długie kolejki i opóźnienia, co prowadzi do frustracji mieszkańców. Istnieje potrzeba wprowadzenia elektronicznych usług oraz udoskonalić dotychczasowe procedury, aby skrócić czas oczekiwania i zwiększyć wydajność obsługi. 2. Ograniczony dostęp do usług: Niektóre usługi publiczne są dostępne tylko w określonych godzinach lub miejscach, co utrudnia mieszkańcom/kom korzystanie z nich. Wprowadzenie nowych e-usług umożliwi dostęp do nich 24/7, z dowolnego miejsca. 3. Brak transparentności: Wiele procesów administracyjnych w gminie jest nadal opartych na tradycyjnych, papierowych dokumentach, co utrudnia ich monitorowanie i kontrolę. Elektroniczne usługi publiczne przyczynią się do zwiększenia przejrzystości działań, umożliwiając mieszkańcom/kom monitorowanie postępów i statusów swoich spraw. 4. Niski wskaźnik dwustronnej elektronicznej komunikacji na linii Gmina-Obywatel/ka oraz różnorodność systemów do załatwiania spraw urzędowych. 5. Brak wystarczającej integracji systemów dziedzinowych, co utrudnia sprawne załatwianie spraw oraz częściowo przestarzała infrastruktura IT. Cele projektu: 1. Ułatwienie dostępu do usług: Poprzez wdrożenie platformy

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl