Skip to main content Contact
UE logo
The title of the project

Zakup 6 autobusów niskoemisyjnych na potrzeby organizacji publicznego transportu zbiorowego w Powiecie Raciborskim

category
Name of the beneficiary
Powiat Raciborski
Project value
9 000 636,84 zł
Co-financing from the EU
6 585 831,83 zł
Voivodeship
śląskie
County
raciborski
wodzisławski
program
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
action
9.5. E1.1.2-2/2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)- MI
fund
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
perspective
2021 - 2027

Głównym celem projektu jest poprawa jakości usług publicznych przewozów poprzez zwiększenie dostępu do niskoemisyjnego transportu. Przedmiotem projektu jest zakup i wymiana 6 szt. fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów hybrydowych (MHEV) o długości od 10 do 12 m i wysokości nie większej niż 3,35 m. Planowane do zakupu autobusy to autobusy klasy midi. Autobusy mają być pojazdami hybrydowymi, co oznacza, że pojazdy będą wyposażone przynajmniej w 2 różne konwertery energii i 2różne systemy przechowywania energii napędzające pojazd. Zamontowany napęd hybr. ma umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy. Układ hybr. ma odzyskiwać energię podczas hamowania i wykorzystywać ją do ładowania magazynu energii elektr. akumulatorów, superkondensatorów lub też innych rozwiązań. Całość napędu hybryd. ma być sterowana przez elektr. system, zapewniający optymalne wykorzystanie energii,zapewniając niskoemisyjność pojazdu w zakresie substancji szkodliwych emitowanych do środowiska. Silnik napędu hybr. ma być elektr. jednostką napęd., zapewniającą optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim i regionalnym, jednakże moc tego/tych silnika/ów nie może być mniejsza niż 25 kW. maksymalnej mocy ciągłej. Silnik ten może pełnić funkcję generatora energii elektr. Wsparciem objęte są przewozy na liniach komunik. w transporcie pozamiejskim. Z uwagi na rozległość obszaru powiatu i koszty obsługi linii uzasadnione jest wymienienie taboru obsługującego już istniejące linie/trasy.Poza tym autobusy hybrydowe (klasyczne) są najbardziej optymalnym rozwiązaniem, bo infrastruktura operatora jest dostosowana do obsługi tego typu autobusów. Na zajezdni znajduje się własna stacja paliw, pojazdy są garażowane w miejscu zamieszkania kierowców, co w znaczny sposób utrudnia ich ładowanie po zakończeniu pracy. Wybór autobusów o napędzie hybryd. podyktowany jest charakterystyką obsługiwanych tras–na odcinkach w ruchu stricte miejskim bardziej uzasadnion

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl