Prace badawcze nad opracowaniem nastawnego wyposażenia statków do transportu elementów offshorowych farm wiatrowych w postaci konstrukcji wsporczych umożliwiających morski transport segmentów o płynnej regulacji średnic w zakresie od 6 m – 10 m.
Celem projektu jest opracowanie technologii wykonania nastawnego wyposażenia statków do transportu elementów offshorowych farm wiatrowych w postaci konstrukcji wsporczych umożliwiających morski transport segmentów o płynnej regulacji średnic w zakresie od 6m – 10m. Rynek morskich wież wiatrowych jest rynkiem wzrastającym, w kolejnych latach planuje się dalszy, intensywny rozwój energetyki wiatrowej w Europie. Planowane farmy wiatrowe będą ulokowane zarówno na Morzu Północnym jak i na Morzu Bałtyckim. Branża morskiej energetyki wiatrowej charakteryzuje się dynamicznym rozwojem. Polepszane są zarówno parametry turbin wiatrowych jak i rozwijane są nowe systemy fundamentowe. Rozwój przekłada się na rosnące wymagania względem statków transportujących i instalujących elementy morskich farm wiatrowych. Efektywny oraz bezpieczny transport komponentów farm wiatrowych wpisuje się w obszar ekologicznych technologii przyszłości. Realizacja przedsięwzięcia jest konsekwencją dotychczasowej współpracy z firmami transportującymi, takimi jak: Jan de Nul, Deme Group, Smulders, Bladt Industrie, Van Oord. Problemem firm zajmujących się transportem komponentów farm wiatrowych w morze jest potrzeba każdorazowej wymiany wyposażenia statków ze względu na zmiany parametrów wież wiatrowych w kolejnych zleceniach. Wymóg produkowania konstrukcji wsporczych i wycinanie z pokładu starych konstrukcji oraz montowanie nowych jest czasochłonne i drogie. Wnioskodawca pragnie sprostać potrzebom rynku i opracować technologię wykonania nastawnego wyposażenia umożliwiających morski transport segmentów o płynnej regulacji średnic w zakresie od 6m – 10m. Podjęto próby wyprodukowania regulowanych konstrukcji wsporczych, jednakże były to rozwiązania umożliwiające skokową zmianę wyłącznie w dwóch wartościach. Wnioskodawca chce przeprowadzić prace B+R nad opracowaniem rozwiązania nastawnego umożliwiającego płynną regulację średnicy od 6 do 10 m i długości do 40 m. Dzięki takiemu rozwiązaniu statki staną si
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.