Rozwój infrastruktury transportu miejskiego w Ostrołęce
Główny cel projektu tj. redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza na terenie miasta Ostrołęki zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących działań: 1.Zakup autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami (2szt.) 2. Zakup instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii (baza MZK) 3.Dostawa i montaż wiat przystankowych z tablicami SIP oraz instalacją fotowoltaiczną (10 szt.), w tym utworzenie zielonych przystanków 4.Budowa centrum przesiadkowego 5.Budowa i przebudowa ścieżek pieszo-rowerowych (w ul. Jana Pawła oraz w ul. Traugutta) wraz z budową urządzeń do pomiaru ruchu rowerów i wyświetlania wyników 6.Przebudowa pętli autobusowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (ul. Sienkiewicza, Al. Wojska Polskiego) 7.Promocja (wykonanie tablic informacyjno-pamiątkowych, łącznie 6 szt. (MZK – 1 szt., ciągi pieszo-rowerowe; -3 szt., pętle autobusowe – 2 szt.) Główni użytkownicy projektu to mieszkańcy Ostrołęki i obszaru funkcjonalnego, działające na tym terenie instytucje oraz osoby przyjezdne – wszyscy korzystający z układu komunikacyjnego obszaru funkcjonalnego. Tabor, ładowarki, instalacje PV i wiaty zostaną użyczone spółce operatorowi MZK Sp. z o.o. i pozostaną własnością Wnioskodawcy przez okres trwałości. Przewidywane rezultaty projektu to: Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej (50224 os.); Roczna liczba użytkowników nowego lub zmodernizowanego transportu publicznego (3085923 os. ); Szacowana emisja gazów cieplarnianych po projekcie (1 409 t ekwiwalentu CO2/rok).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.