Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Zakup 56 lokomotyw zeroemisyjnych oraz modernizacja 248 wagonów pasażerskich

kategoria
nazwa beneficjenta
"PKP INTERCITY" SPÓŁKA AKCYJNA
wartość projektu
2 825 534 826,90 zł
dofinansowanie z UE
2 162 032 704,80 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
działanie
9.8. E2.1.2. Pasażerski tabor kolejowy
fundusz
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
perspektywa
2021 - 2027

Celem realizacji Przedsięwzięcia jest odtworzenie części posiadanego obecnie parku taborowego wraz ze zwiększeniem komfortu podróży i poprawy efektywności kolei, poprzez modernizację 248 wagonów pasażerskich oraz zakup 56 fabrycznie nowych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych. Przedsięwzięcie realizowane przez Spółkę jest zgodne z opisem Komponentu E, Inwestycja E2.1.2 Pasażerski tabor kolejowy, gdzie efektem realizacji projektu będzie zwiększenie konkurencyjności sektora kolejowego. Inwestycje w tabor kolejowy, zwiększą bezpieczeństwo na drogach, udział zero i niskoemisyjnego transportu. Realizacja przedsięwzięcia ma na celu także przeciwdziałanie i zmniejszanie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. W przedsięwzięciu zostało wskazanych 7 zadań i 8 Kamieni Milowych, zgodnie z zapisami rozdziału pierwszego Studium Wykonalności. Inwestycje zgłoszone w ramach przedsięwzięcia to: 1. Modernizacja 90 wagonów osobowych typu 141A/111A 2. Modernizacja 24 wagonów osobowych typu 152A 3. Modernizacja 26 wagonów osobowych typu Z1B 4. Modernizacja 50 wagonów 1 klasy na wagony COMBO 5. Modernizacja 58 wagonów osobowych 2 klasy na wagony AB 6. Zakup 10 szt. lokomotyw elektrycznych prędkości V=160 km/h 7. Zakup 46 szt. lokomotyw elektrycznych V=160 km/h Wartość całkowita Przedsięwzięcia brutto: 2 825 534 826,90 PLN Wartość kosztów kwalifikowanych: 2 297 182 786,10 PLN netto Wartość podatku VAT (wydatek niekwalifikowany): 528 352 040,80 PLN Wnioskowane dofinansowanie: 2 162 032 704,80 PLN PKP Intercity S.A. jest zobowiązana do stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Wnioskodawca posiada własną platformę zakupową. Spółka przeprowadziła i zakończyła z sukcesem postępowania przetargowe dla 7 zadań w ramach realizacji przedsięwzięcia. W zadaniach nr 1, 2, 3, 4, 6 i 7 postępowanie o udzielenie zamówienia sektorowego prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego w reżimie ustawy Pzp. W ramach zadania 5, zawarto umowę w trybie wynikającym z art. 365

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.