Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Wdrożenie wysoce-zautomatyzowanego procesu wytwarzania aktywnych separatorów mgły olejowej dla silników spalinowych w zakładzie Hengst Filtration Poland w Gogolinie

kategoria
nazwa beneficjenta
Hengst Filtration Poland Sp. z o.o.
wartość projektu
19 944 332,94 zł
dofinansowanie z UE
987 499,47 zł
Województwo
opolskie
Powiat
krapkowicki
program
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
działanie
1.11. A2.1.1. Inwestycje wspierające robotyzację i cyfryzację w przedsiębiorstwach
fundusz
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
perspektywa
2021 - 2027

Przedmiotem projektu jest wdrożenie do seryjnej produkcji aktywnych separatorów oleju, które będą montowane w silnikach spalinowych aut osobowych marki Mercedes. Spółka planuje produkować dedykowane dla cztero- i sześciocylindrowych wysokoprężnych silników Mercedesa (z rodziny OM654 i OM656) aktywne systemy wentylacji skrzyni korbowej – elektrycznie napędzany dysk separatora z rodziny Blue.tron adaptowany do specyficznych wymagań klienta. Produkcja tego wyrobu wynika z tego, że niskoemisyjne silniki benzynowe i wysokoprężne z nowoczesną technologią spalania sprawiają, że odpowiednie wartości separacji oleju są niezbędne dla wentylacji skrzyni korbowej. W związku z tym, trend technologiczny zmierza w kierunku aktywnej wentylacji. Napędzany elektrycznie separator tarczowy Blue.tron oferuje wysokowydajną separację oleju i aktywny transport przedmuchów do wentylacji skrzyni korbowej. Zmniejszenie ilości oleju wprowadzanego do układu dolotowego silnika umożliwia uzyskanie wyższego poziomu ciśnienia powietrza doładowującego, co można wykorzystać do zwiększenia osiągów i wydajności silnika. Napęd elektryczny Blue.tron został zaprojektowany w celu uzyskania maksymalnej wydajności, kontroli, efektywności i elastyczności instalacji. Prędkość obrotowa możliwa dzięki napędowi elektrycznemu jest o 50% wyższa w porównaniu z napędem hydraulicznym. Prędkość obrotową separatora tarczowego można łatwo kontrolować w celu dostosowania do różnych punktów pracy silnika i wykorzystania jak najmniejszej mocy elektrycznej. System Blue.tron można swobodnie umieścić we wnęce silnika, pomijając duże węże i przekroje do zasilania i powrotu oleju, które są wymagane w hydraulicznych układach napędowych. Produkcja w ramach nowej inwestycji umożliwi nowej rodzinie silników firmy Mercedes spełnienie wymagań norm emisji spalin (w szczególności Euro7), innych wymagań dotyczących emisyjności (zapewnienie podciśnienia w skrzyni korbowej, aby uniknąć emisji szkodliwych wyziewów), podniesienia osiągów (mo

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.