Wdrożenie wysoce-zautomatyzowanego procesu wytwarzania aktywnych separatorów mgły olejowej dla silników spalinowych w zakładzie Hengst Filtration Poland w Gogolinie
Przedmiotem projektu jest wdrożenie do seryjnej produkcji aktywnych separatorów oleju, które będą montowane w silnikach spalinowych aut osobowych marki Mercedes. Spółka planuje produkować dedykowane dla cztero- i sześciocylindrowych wysokoprężnych silników Mercedesa (z rodziny OM654 i OM656) aktywne systemy wentylacji skrzyni korbowej – elektrycznie napędzany dysk separatora z rodziny Blue.tron adaptowany do specyficznych wymagań klienta. Produkcja tego wyrobu wynika z tego, że niskoemisyjne silniki benzynowe i wysokoprężne z nowoczesną technologią spalania sprawiają, że odpowiednie wartości separacji oleju są niezbędne dla wentylacji skrzyni korbowej. W związku z tym, trend technologiczny zmierza w kierunku aktywnej wentylacji. Napędzany elektrycznie separator tarczowy Blue.tron oferuje wysokowydajną separację oleju i aktywny transport przedmuchów do wentylacji skrzyni korbowej. Zmniejszenie ilości oleju wprowadzanego do układu dolotowego silnika umożliwia uzyskanie wyższego poziomu ciśnienia powietrza doładowującego, co można wykorzystać do zwiększenia osiągów i wydajności silnika. Napęd elektryczny Blue.tron został zaprojektowany w celu uzyskania maksymalnej wydajności, kontroli, efektywności i elastyczności instalacji. Prędkość obrotowa możliwa dzięki napędowi elektrycznemu jest o 50% wyższa w porównaniu z napędem hydraulicznym. Prędkość obrotową separatora tarczowego można łatwo kontrolować w celu dostosowania do różnych punktów pracy silnika i wykorzystania jak najmniejszej mocy elektrycznej. System Blue.tron można swobodnie umieścić we wnęce silnika, pomijając duże węże i przekroje do zasilania i powrotu oleju, które są wymagane w hydraulicznych układach napędowych. Produkcja w ramach nowej inwestycji umożliwi nowej rodzinie silników firmy Mercedes spełnienie wymagań norm emisji spalin (w szczególności Euro7), innych wymagań dotyczących emisyjności (zapewnienie podciśnienia w skrzyni korbowej, aby uniknąć emisji szkodliwych wyziewów), podniesienia osiągów (mo
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.