Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

Zakup nowego niskoemisyjnego taboru autobusowego (hybrydy HEV/MHEV) do obsługi połączeń w Województwie Kujawsko-Pomorskim

nazwa beneficjenta
Województwo Kujawsko-Pomorskie (Departament Transportu)
wartość projektu
29 543 370,00 zł
dofinansowanie z UE
21 617 100,00 zł
Województwo
kujawsko-pomorskie
Powiat
m. Toruń
program
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności
działanie
9.5. E1.1.2-2/2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)- MI
fundusz
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności
perspektywa
2021 - 2027

/36t9v8thbz/SkrytkaESP Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2023 r., poz. 2778 z późn. zm.) nakłada na marszałka województwa obowiązek planowania, organizowania i zarządzania publicznym transportem zbiorowym na obszarze województwa. Linie autobusowe, na których realizowane będą przewozy o charakterze użyteczności publicznej, zostały określone w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W Planie transportowym założono, że kluczową rolę w wojewódzkich przewozach pasażerskich odgrywać będzie kolej, natomiast transport autobusowy pełnić ma rolę uzupełniającą. Zaplanowano integrację obu środków transportu oraz podnoszenie jakości usług przewozowych. Ruch drogowy i kolejowy są jednymi z głównych czynników wpływających na środowisko. Zarówno substancje emitowane w procesie eksploatacji środków transportowych, jak i energia akustyczna, mogą w sposób znaczący oddziaływać na środowisko naturalne powodując zanieczyszczenia powietrza, wód i gleby, wzrost hałasu komunikacyjnego i towarzyszące drgania oraz zmiany w mikroklimacie. Starsze środki transportowe, napędzane silnikami wysokoprężnymi, wykazują zwiększoną emisję spalin oraz hałasu, a ich stan techniczny może przyczyniać się do zanieczyszczenia środowiska. Stąd ważnym celem jest stopniowa wymiana taboru na nowy, bardziej nowoczesny, spełniający ustalone normy emisji oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Średni wiek taboru autobusowego, jakim obsługiwane są przewozy w województwie, wynosi 19,8 lat, a wykonany przebieg – ok. 1,2 mln km. Są to często pojazdy wysłużone, oferujące niski komfort podróży, co stanowi jedną z przyczyn spadku liczby pasażerów korzystających z transportu publicznego. Zakres przedmiotowego projektu obejmuje zakup nowego niskoemisyjnego taboru autobusowego (hybrydy HEV/MHEV) do obsługi połączeń na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, a także będzie zapewniał połączenia komunikacyjne między sąsiedni

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.