Modernizacja Ronda Starzyńskiego
W Warszawie przewiduje się budowę 3 obwodnic: śródmiejskiej, wewnętrznej i zewnętrznej. Rondo Starzyńskiego stanowi istotny element obwodnicy śródmiejskiej po wschodniej stronie Wisły. Projekt zakłada modernizację istniejącego węzła komunikacyjnego funkcjonującego dotychczas jako jednopoziomowe rondo na skrzyżowaniu ulicy Starzyńskiego z ulicą Jagiellońską w Dzielnicy Praga Północ na węzeł dwupoziomowy z bezkolizyjnym prowadzeniem ruchu na wprost ulicy Starzyńskiego i rozrządem w poziome terenu pozostałych relacji. Przebudowa skrzyżowania obejmuje odcinek ulicy Starzyńskiego o długości 900 metrów, stanowiący drogę miejską biegnącą w terenie płaskim wraz z kapitalnym remontem istniejącej nawierzchni drogowej dostosowanej do klasy obciążeń KR6.
Przebudowa skrzyżowania do postaci dwupoziomowej będzie miała następujący zakres:
- Ciąg ulicy Starzyńskiego (arteria prostopadła do Wisły łącząca się z Mostem Gdańskim) zostanie wykonany w postaci dwukierunkowej estakady.
- Pod estakadą będzie znajdowało się dotychczasowe rondo w zmodernizowanej postaci przeznaczone dla ruchu pojazdów wzdłuż ulicy Jagiellońskiej (arteria równoległa do Wisły i prostopadła do ul. Starzyńskiego) oraz dla realizacji manewrów skrętów w lewo pomiędzy ul. Starzyńskiego i Jagiellońską.
W ramach inwestycji zrealizowano całość robót drogowych wraz z infrastrukturą naziemną i podziemną. Wykonano:
- modernizację odcinka drogi wraz z węzłem dwupoziomowym o długości 0,9 km
- chodniki i ścieżki rowerowe poza obszarem południowo-wschodnim oraz nawierzchnię z kostki w części północnej ronda,
- roboty z zakresu ochrony środowiska: zieleń przydrożna, ekrany akustyczne,
- odwodnienie jezdni i estakad oraz oświetlenie,
- przebudowę trakcji tramwajowej, sieci telekomunikacyjnych TKM i TKD, światłowodów i gazociągu,
- cały zakres robót drogowo-torowych,
- przebudowę magistrali wodociągowych oraz zamontowano nowe wiaty przystankowe.
W odległości ok. 0,5 km w kierunku wschodnim od realizowanej inwestycji położony jest projektowany obszar specjalnej ochrony ptaków Dolina Środkowej Wisły znajdujący się w sieci NATURA 2000.Warunki eksploatacyjne zbudowanej estakady oraz przebudowanego Ronda nie mają negatywnego wpływu na środowisko wód podziemnych. Zaprojektowana budowa węzła dwupoziomowego przebiegała wzdłuż osiedli mieszkaniowych zlokalizowanych od strony południowej inwestycji. Na tych terenów wybudowano ekrany akustyczne, a w budynkach zlokalizowanych najbliżej projektowanej trasy, zastosowano środki indywidualnej ochrony akustycznej w postaci zastosowania okien o zwiększonej (do min. 25 dB) izolacyjności akustycznej. W związku z poprawą warunków ruchu w rejonie inwestycji przebudowę należy traktować jako poprawiającą ogólny stan powietrza atmosferycznego.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.