Zakup autobusu szynowego dla województwa warmińsko-mazurskiego
Linia sieci kolejowych w województwie warmińsko – mazurskim jest stosunkowo gęsta, natomiast potencjał kolei jako środka transportu był niewykorzystany w rozwoju gospodarczym regionu.
Celem generalnym projektu było zwiększenie spójności transportowej województwa warmińsko – mazurskiego oraz polepszenie dostępności przestrzennej pomiędzy dużymi miastami w województwie.
Realizacja projektu przyczynia się do osiągnięcia celu generalnego SPOT i celu strategicznego Podstaw Wsparcia Wspólnoty, gdyż jego działania mają wpływ na wspieranie rozwoju i podwyższenie konkurencyjności pozycji centrów rozwoju: Olsztyna i Braniewa.
Cel główny projektu jest zgodny z głównymi celami unijnej i krajowej polityki przestrzennej. Zgodnie
z tymi politykami, rozbudowa infrastruktury transportowej Polski uwzględnia policentryczny układ osadniczy kraju oraz zapewnia jego dalszy rozwój. Oznacza to konieczność wzmocnienia infrastruktury transportowej łączącej ważniejsze miejsca działalności gospodarczej regionów z ich centrami administracyjno – politycznymi. Takimi ważnymi centrami miejskimi w województwie warmińsko – mazurskim są Olsztyn i Braniewo. W „Planie zagospodarowania województwa warmińsko – mazurskiego” Olsztyn jest uznany za krajowy ośrodek równoważenia rozwoju w tej części Polski. Także w „Strategii rozwoju społeczno – gospodarczego województwa warmińsko – mazurskiego” wzmocniono siły oddziaływania Olsztyna jako ośrodka wojewódzkiego. Z kolei celem bezpośrednim projektu bvła poprawa warunków przejazdów pasażerów transportem kolejowym między ważnymi centrami miejskimi o ogólnokrajowym znaczeniu. Poprawa warunków polegała na zakupie dwóch autobusów szynowych i wprowadzeniu ich do ruchu na linii Olsztyn – Braniewo. Działanie to przyczyniło się do zrównoważonego rozwoju sieci transportowej w kraju oraz osiągnięcia celu jakim jest „spójność przestrzenna”.
Produktem projektu było wykonanie i dostawa 2 szt. Autobusów szynowych (CPV-35200000-6)
z napędem spalinowym. Rezultatem projektu było obniżenie uciążliwości ruchu dla otoczenia. Nastąpiło ono zarówno poprzez oszczędność w zakresie kosztów transportu, jak i poprawy komfortu podróży i zwiększenia dostępności transportu kolejowego. Osiągnięte oddziaływanie to zredukowanie szkodliwości oddziaływania transportu na środowisko oraz utrzymanie stałych miejsc pracy i stworzenie nowych w długim okresie.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.