Budowa Obwodnicy Śródmiejskiej od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej we Wrocławiu
Położona w korytarzu Sieci TEN-T Obwodnica Śródmiejska Wrocławia na odcinku będącym przedmiotem projektu, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury nr 566 z dnia 17.03.2004 r., będzie przebiegała w ciągu drogi krajowej nr 94. Droga będzie budowana po śladzie jednojezdniowej ul. Klecińskiej. Ulica ta przenosi znaczny ruch tranzytowy (m.in. w kierunku autostrady A4) oraz międzydzielnicowy. Średniodobowe natężenie ruchu wynosi 24 tys. pojazdów, w tym udział pojazdów ciężarowych 14%. Docelowo natężenie ruch dzięki realizacji zadania wzrośnie do 30 tys. pojazdów (w 2010 r).
Celem bezpośrednim współfinansowango projektu jest budowa odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej, która przejmie ruch tranzytowy, zapewni mieszkańcom miasta możliwość swobodnego przemieszczania się w jego granicach, pomiędzy osiedlami z pominięciem centrum. Jej realizacja umożliwi bezpośrednie połączenie drogi krajowej nr 94 w zachodniej części miasta, z drogami krajowymi nr 5 i 8 w południowej części miasta, z ominięciem centrum Wrocławia. Inwestycja ta stanowi ostatni, brakujący fragment płd-zach części Obwodnicy Wrocławia. Stanowi ona podstawowy element układu komunikacyjnego miasta i pełni funkcję trasy głównej ruchu przyspieszonego na większości odcinków.
Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia spójności transportowej regionu i kraju wraz z polepszeniem dostępności przestrzennej Polski w układzie UE poprzez poprawę przejezdności miejskiego odcinka drogi krajowej nr 94. Realizacja tego projektu posłuży wypełnieniu postanowień traktatu akcesyjnego Polski do UE, dotyczących poprawy przejezdności przez nasz kraj drogami wchodzącymi w skład sieci TEN-T.
Projekt obejmuje wybudowanie w etapie I nitki wschodniej nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej o dł. 1,4 km, (nośność 11,5T/oś) wraz z ciągami pieszymi i rowerowymi oraz wschodnia nitka estakady dł. 0,435 km; a w etapie II wybudowanie nitki zachodniej nowej drogi od ul. Grabiszyńskiej do ul. Szwajcarskiej o dł. 1,4 km, (nośność 11,5 T/oś) wraz z ciągami pieszymi i rowerowymi oraz zachodnia nitka estakady o dł. 0,435 km.
Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu na przebudowanym odcinku ponad 2 minuty; zwiększenie o 100% przepustowości drogi, co wpłynie na poprawę warunków i płynności ruchu, a w efekcie zlikwiduje „wąskie gardło” komunikacyjne; wzrost dobowego natężenia ruchu o 25%, co odciąży inne ulice w mieście oraz wpłynie na zmniejszenie poziomu hałasu i drgań.
Dzięki realizacji tego projektu zwiększy się bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi poprzez zmniejszenie wskaźnika wypadkowości o 30% w roku 2008; zmniejszą się koszty emitowanych zanieczyszczeń o 17% oraz nastąpi rozwój terenów inwestycyjnych i nowych miejsc pracy.
Zapraszamy do obejrzenia zamieszczonej poniżej prezentacji, która przedstawia efekty realizacji współfinansowanego projektu.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.