Przebudowa ulic Rzeszowa w ciągu drogi krajowej nr 4 - dostosowanie do wymogów Unii Europejskiej
Ulice w ciągu drogi nr 4 wybudowane były w latach 1968-1972 i zaprojektowane na obciążenie 80-100 kN/oś. Od czasu oddania do eksploatacji ulice były poddawane jedynie okresowym remontom. W związku z tym przedmiotem projektu jest przebudowa ulic miasta Rzeszowa w ciągu drogi krajowej nr 4, stanowiących południową obwodnicę miasta w celu usprawnienia przejazdu w głównym korytarzu drogowym wchodzącym w skład sieci TEN.
Projekt ten ma charakter ponadregionalny, międzynarodowy i obejmuje:
- dostosowanie drogi krajowej nr 4 w granicach administracyjnych Rzeszowa do obecnego i przewidywanego natężenia ruchu drogowego
- zapewnienie płynności ruchu w ciągu drogi krajowej nr 4 jako kontynuacja działań GDDKiA na odcinku do zachodniej granicy Rzeszowa i przebudowa od wschodniej granicy miasta do Łańcuta (do wschodniej granicy Państwa) – ujęta w Strategii Rozwoju Transportu w Polsce na lata 2004-2006 i lata dalsze,
- usprawnienie połączeń Rzeszowa z innymi regionami Polski oraz z krajami UE,
- przebudowę drogi stanowiącej obecnie jedyną obwodnicę miasta, będącą drogą tranzytową do przejścia granicznego na wschodniej granicy w Korczowej i południowej w Barwinku.
Szczegółowy zakres prac objętych projektem obejmuje wzmocnienie jezdni do 11,5 t/oś, przebudowę jezdni i regulację przekroju poprzecznego, wymianę nawierzchni chodników na nawierzchnię z kostki betonowej, zwiększenie nośności mostu Wisłoku do klasy B (40t), modernizację zjazdów, zatok autobusowych i oświetlenia ulicznego, wyposażenie istniejących sygnalizacji świetlnych w detektory ruchu, przebudowę chodników na ciągi pieszo-rowerowe, nasadzenie zieleni izolacyjnej oraz odnowę oznakowania poziomego jezdni.
Przebudowa obwodnicy południowej miasta, przyczyni się do rozwoju gospodarczego miasta m.in. poprzez zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników drogi, poprawę dostępności komunikacyjnej do podmiotów gospodarczych, a także zmniejszenie uciążliwości dla życia mieszkańców.
Spodziewanym oddziaływaniem na przestrzeni ok. 10 lat po ukończeniu realizacji projektu będzie wzrost bezpieczeństwa ruchu, powstanie nowych podmiotów gospodarczych i ograniczenie uciążliwości dla środowiska oraz zwiększenie ochrony zabytkowej części miasta Rzeszowa.
Projekt przyczyni się do zrealizowania istniejącego w traktacie akcesyjnym zobowiązania Polski do udostępnienia do 2009 r. dróg krajowych, położonych w granicach miast na prawach powiatu w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym TEN oraz zapewni uzyskanie płynności ruchu (likwidacja wąskiego gardła) w ciągu drogi E-4 w granicach Rzeszowa. Ponadto poprawi bezpieczeństwo ruchu i usprawni połączenia tranzytowe do: Warszawy, Krakowa, Lublina.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.