Przebudowa ul. Żmigrodzkiej we Wrocławiu w ciągu drogi krajowej nr 5
Położona w korytarzu Sieci TEN-T ulica Żmigrodzka we Wrocławiu znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 5 na międzynarodowym szlaku komunikacyjnym łącząc północ z południem Europy poprzez Kaszuby, Wielkopolskę, Dolny Śląsk i Czechy. W otoczeniu drogi znajdują się w większości tereny przemysłowe i częściowo wysoka zabudowa mieszkaniowa. Wzdłuż ul. Żmigrodzkiej biegną tory tramwajowe, których pętla znajduje się przy centrum handlowym „MARINO” (ul. Paprotna).
Ten ważny fragment układu transportowego miasta znajdował się w bardzo złym stanie technicznym. Niewystarczające parametry techniczne powodowały utrudnienie i spowolnienie ruchu przy jednoczesnym niskim stopniu bezpieczeństwa użytkowników drogi.
Celem bezpośrednim projektu była przebudowa ul. Żmigrodzkiej na odcinku od ul. Irysowej do Bałtyckiej polegająca na dobudowaniu drugiej jezdni po stronie zachodniej ul. Żmigrodzkiej z pozostawieniem torowiska w pasie rozdziału. Dzięki realizacji projektu zwiększyła się drożność głównej trasy wyprowadzającej ruch w kierunku Poznania oraz w kierunku południowym – droga krajowa nr 5 wyprowadza ruch na autostradę A4. Efekt komunikacyjny związany z realizacją projektu zwiększy się, gdy dokończona zostanie budowa Obwodnicy Śródmiejskiej, która przejmie w znacznym stopniu tranzyt. Przebudowa ul. Żmigrodzkiej przyczyniła się także do zwiększenia dostępności terenów inwestycyjnych tzw. Północnego Pasma Aktywności Gospodarczej w obrębie ul. Wołowskiej oraz zakładów pracy (Wrozamet i ZREMB).
Zrealizowane działania obejmowały budowę drugiej jezdni (G2x2 z rezerwą do G2x3) na odcinku od ul. Bałtyckiej do ul. Irysowej (dł. 1,8 km) o łącznej powierzchni nawierzchni jezdni 24 309 m2 wraz z przebudową wszystkich skrzyżowań znajdujących się na przedmiotowym odcinku ulicy. Realizacja projektu spowodowała zwiększenie przepustowości drogi z 2000 do 8500 pojazdów na godzinę, co włynęło na poprawę warunków i płynności ruchu, a w efekcie zlikwidowało „wąskie gardło” komunikacyjne, a także na zwiększenie nośności drogi przystosowanej do przenoszenia nacisku 115 kN/oś.
Zapraszamy do obejrzenia zamieszczonej poniżej prezentacji, która przedstawia efekty realizacji współfinansowanego projektu.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.