Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimage
tytuł projektu

System Wspomagania Zarządzania Edukacją w Tarnowie - EduNet

nazwa beneficjenta
Gmina Miasta Tarnowa
wartość projektu
2 301 586,96 zł
dofinansowanie z UE
1 377 022,70 zł
Województwo
małopolskie
Powiat
m. Tarnów
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
działanie
1.5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2004 - 2006

Projekt EduNet jest odpowiedzią na problemy zgłaszane przez nauczycieli, pracowników oświaty, uczniów szkół tarnowskich oraz ich rodziców, urzędników oraz mieszkańców wynikające z braku jednolitego systemu zarządzania przepływem pracy i obiegu dokumentów oraz systemu udostępniania informacji na temat szkół, utrudnionego dostępu do informacji na temat edukacji w Tarnowie.

Przedmiotem przedsięwzięcia było stworzenie i uruchomienie systemu wspomagającego zarządzanie Urzędem Miasta Tarnowa (UMT), tarnowskimi szkołami podstawowymi, gimnazjami i szkołami ponadgimnazjalnymi, a także utworzenie 12 publicznych punktów dostępu do Internetu zlokalizowanych w filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej im. J. Słowackiego w Tarnowie (Telecentra).

Projekt obejmował budowę narzędzi ICT [System Planowania i Analiz, Portal Edukacyjny], których zadaniem jest wspomaganie zarządzania systemem edukacji w Tarnowie, elektronizację procesów administracyjnych w Urzędzie Miasta Tarnowa i w jednostkach organizacyjnych Miasta,
w szczególności w szkołach oraz budowę sieci publicznych punktów dostępu do Internetu poprzez wykorzystanie istniejących publicznych placówek bibliotecznych w Tarnowie.

Zadaniem Systemu Planowania i Analiz dla Systemu Edukacji (SPiA) – hurtowni danych – jest wykonywanie analiz, sprawozdań, zestawień oraz raportów. Dane, które będą przetwarzane to: informacje o drodze edukacyjnej ucznia, informacje finansowe związane z planowaniem i realizacją budżetów szkół, informacje związane z zasobami ludzkimi systemu edukacji w Tarnowie.

Portal Edukacyjny pełni funkcje informowania obywateli (w tym rodziców, uczniów, nauczycieli)
o placówkach oświaty, świadczących usługi edukacyjne i wychowawcze na terenie Miasta Tarnowa, informowania nauczycieli o istniejących możliwościach zatrudnienia, rejestracji uczniów do szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, komunikacji pomiędzy rodzicami danej szkoły lub klasy w celu lepszej organizacji wsparcia procesów nauczania.

Na bazie zasobów lokalowych Biblioteki Publicznej w Tarnowie zbudowano sieć telecentrów (tarnowska Sieć 12 Publicznych Punktów Dostępu do Internetu), wyposażonych w sprzęt biurowy, kserograf, skaner i stanowiska komputerowe ze stałym, szybkim łączem internetowym, usytuowane w miejscach, do których społeczność lokalna ma swobodny dostęp.

Realizacja projektu wpłynęła na obniżenie kosztów świadczenia usług publicznych, racjonalizację wydatków przeznaczanych z budżetu miasta Tarnowa na oświatę, podniesienie jakości zarządzania oświatą. Zwiększono możliwości wykorzystania Internetu i informacji oraz dostępu do wiedzy na temat edukacji. Projekt ma wpływ także na przeciwdziałanie zjawisku „wykluczenia cyfrowego” na obszarze miasta Tarnowa dzięki zapewnieniu lokalnej społeczności możliwości powszechnego dostępu do sieci internetowej.

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.