Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 216 i powiatowych nr 1506G i nr 1507G
Podstawowe dziedziny aktywności mieszkańców w regionie sprowadzają się do rybołówstwa, rolnictwa, małej przedsiębiorczości, szczególnie w zakresie usług oraz turystyki. Z uwagi na pogarszającą się sytuację w tradycyjnych dziedzinach gospodarki regionu oraz konieczności wykorzystania położenia, od kilkunastu lat trwa intensywny rozwój usług turystycznych. Te działania spowodowały napływ turystów z całego kraju szacowany w ciągu sezonu letniego na 260 tys. osób w czasie dni weekendowych. Powoduje to niewydolność układu komunikacyjnego opartego na jedynej drodze dojazdowej drodze wojewódzkiej nr 216, z której korzysta ponad 20 tys. samochodów dziennie dojeżdżających do miejscowości nadmorskich.
Aby poprawić warunki ruchu drogowego droga wojewódzka nr 216 jest systematycznie przebudowywana. Dotychczas zostały zmodernizowane odcinki Rumia – Rekowo Górne, Celbowo – Puck, w m. Władysławowo, Chałupy-Kużnica w ramach kontraktu wojewódzkiego oraz drogi powiatowej nr 1506G na odcinku Łebcz-Gnieżdżewo. Aby osiągnąć cel końcowy tj. poprawę warunków i bezpieczeństwa ruchu dojazdu do zachodnich terenów powiatu Puckiego oraz Półwyspu Helskiego zakłada się:
- przebudowę drogi wojewódzkiej nr 216 na odcinkach Widlino-Celbowo, w miejscowości Puck i Puck-Swarzewo o łącznej długości 10717 m
- przebudowę dróg powiatowych nr 1506G na odcinku Jastrzębia Góra-Gnieżdżewo o długości 10111 m łącznie z tunelem dla pieszych w Jastrzębiej Górze oraz drogi powiatowej nr 1507G w miejscowości Gnieżdżewo na odcinku o długości 761 m
- przebudowę istniejących skrzyżowań na drodze wojewódzkiej nr 216 – Połchowo, Żelistrzewo, Gnieżdżewo I i Gnieżdżewo II – na skanalizowane oraz budowa dwóch rond Puck i Gnieżdżewo III
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu tj. tunelu dla pieszych, chodników i ścieżek rowerowych, miejsc parkingowych, zatok autobusowych, przejść dla pieszych z azylami i sygnalizacją świetlną
Celem projektu jest poprawa wydolności układu komunikacyjnego prowadzącego do zachodnich miejscowości nadmorskich powiatu puckiego oraz szczególnie do miejscowości leżących na Półwyspie Helskim poprzez zwiększenie przepustowości drogi wojewódzkiej nr 216 i dróg powiatowych nr 1506G i 1507G. Poprawa warunków drogowych i skrócenie czasu przejazdu (zarówno turystów, jak i służb ratowniczych) spowoduje wzrost atrakcyjności i konkurencyjności powiatu puckiego. Przyczyni się to do większego rozwoju działalności gospodarczej związanej z turystyką i wypoczynkiem. Upłynnienie ruchu kołowego zmniejszy jego negatywny wpływ na środowisko naturalne. Powstaną nowe miejsca pracy nie tylko na obszarach o walorach turystycznych, lecz również na obszarach wiejskich.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.