Elektroniczna karta miejska i publiczne punkty dostępu do Internetu w Rybniku
Projekt „Elektroniczna karta miejska i publiczne punkty dostępu do Internetu w Mieście Rybnik” jest jednym z zadań realizowanych w ramach Rybnickiej Platformy Informacji Cyfrowej. Głównym celem projektu jest rozwój społeczeństwa informacyjnego i intensyfikacja rozwoju społecznego i gospodarczego regionu poprzez wyrównanie dysproporcji w dostępie do sieci Internet i informacji publicznej.
Projekt wspomaga rozwój e-administracji oraz e-usług, które są jednym z priorytetów rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Dzięki projektowi społeczeństwo ma możliwość zetknięcia się i korzystania z zaawansowanych technologii, a poprzez takie doświadczenie łatwiejsze będzie w przyszłości wdrożenie nowych projektów i dalszy rozwój społeczeństwa informacyjnego.
Realizacja projektu przyniesie szereg korzyści ekonomiczno-społecznych, do których możemy zaliczyć:
- e-karta – wprowadzenie elektronicznej karty miejskiej, stanowiącej nośnik dla usług dostępnych w ramach projektu, promuje nowe technologie na terenie Miasta,
- e-Bilet – ma na celu usprawnienie komunikacji miejskiej (bilet jednorazowy i okresowy w formie elektronicznej na e-Karcie), kontroli biletów (społeczna kontrola biletów – każdy pasażer jest zobowiązany do odbicia karty) oraz uniemożliwienia ich fałszowania, co przyczyni się do wzrostu wpływów za przejazdy, zoptymalizowanie rozkładów jazdy poprzez analizę i dostosowanie ich do potrzeb mieszkańców, analizę obciążenia autobusów, kontrolę realizacji umów z przewoźnikami oraz optymalizację cennika na podstawie tworzonych statystyk przejazdów,
-
e-Portmonetka – umożliwi dokonywanie opłat za parkowanie w parkometrach oraz wyznaczonych usług miejskich, w tym: opłaty za korzystanie z usług oferowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz karnety zapisywane na e-Karcie, opłaty za korzystanie z usług oferowanych przez Centrum Rekreacji i Sportu Bushido,
- e-Podpis – daje możliwość obsługi podpisu elektronicznego bezpiecznego i kwalifikowanego, podpisywania pism w formie elektronicznej, wypełniania formularzy na stronach www. Czytniki obsługujące e-Podpis zainstalowane są w infokioskach i telecentrach rozlokowanych na terenie miasta Rybnika. Ponadto ma na celu ułatwienie kontaktu z Urzędem Miasta poprzez Wirtualne Biuro dostępne na stronie BIP UM Rybnik,
- Wirtualne Biuro – do jego podstawowych funkcji można zaliczyć: proces rejestracji i identyfikacji klienta, złożenie wniosku i opatrzenie go podpisem elektronicznym, śledzenie kolejnych etapów sprawy przez osobę składającą wniosek,
- 4 infokioski – zapewniają powszechny, szybki i bezpieczny dostęp do Internetu oraz oferują dostęp do innych usług w ramach projektu, między innymi: Wirtualnego Biura, podpisu elektronicznego niekwalifikowanego i korzystania z e-Portmonetki,
- 6 telecentrów – podobnie jak infokioski zapewniają powszechny, szybki i bezpieczny dostępu do Internetu, pełnią również funkcje edukacyjne – multimedialne słowniki, encyklopedie, kursy językowe itp., oraz oferują dostęp do Wirtualnego Biura, podpisu elektronicznego niekwalifikowanego i możliwość korzystania z e-Portmonetki.
Uruchomienie obsługi usług miejskich w tak szerokim zakresie przez elektroniczną kartę miejską jest przedsięwzięciem pionierskim w skali całego kraju.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.