Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
imageimageimageimageimageimageimageimage
The title of the project

Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 766 na odcinku Morawica - Pińczów od km 0+000 do km 23-750

Name of the beneficiary
Województwo Świętokrzyskie - Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich
Project value
35 684 248,55 zł
Co-financing from the EU
26 763 186,41 zł
Voivodeship
świętokrzyskie
County
kielecki
pińczowski
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
action
1.1 Modernizacja i rozbudowa regionalengo układu transportowego
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2004 - 2006

W maju 2006 roku rozpoczęła się przebudowa 23-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej (DW) nr 766. Remontowany odcinek łączy Morawicę z Pińczowem, to obecnie najdłuższy remontowany odcinek drogi wojewódzkiej w województwie świętokrzyskim. DW 766 stanowi główną trasę tranzytową w kierunku północ-południe na terenie powiatu pińczowskiego i w południowej części powiatu kieleckiego, uzupełniając system powiązań komunikacyjnych z siecią dróg krajowych – drogą krajową nr 73 (Kielce-Tarnów-Rzeszów) oraz z drogą krajową nr 78 (Katowice-Chmielnik).

DW 766 przebiega w pobliżu otuliny parków krajobrazowych – Chmielnicko-Szydłowskiego, Stanieckiego oraz Nadnidziańskiego Parku Krajobrazowego. Na terenach gmin znajdują się liczne obiekty zabytkowe: Ośrodek Garncarstwa w Chałupkach, dwory szlacheckie, kaplice i kościoły w Lisowie, Dębskiej Woli, Morawicy, Kijach, Gołuchowie, Stawianych, Rębowie. W Pińczowie znajduje się wiele zabytków pochodzących nawet z XVI w. – Klasztor Paulinów, synagoga, drukarnia ariańska, pałac Wielopolskich w stylu barokowo-klasycystycznym. Ponadto atrakcją na skalę kraju jest trasa kolejki wąskotorowej „Ciuchcia Ekspres Ponidzie”. Są to zatem tereny bardzo atrakcyjne turystycznie.

Powodem inwestycji był fatalny stan techniczny drogi. Ze względu na liczne w regionie złoża wapieni i gipsu, zlokalizowane są tu liczne zakłady przemysłu materiałów budowlanych. Obciążenie ruchem na odcinku Morawica-Pińczów wynosiło około 2700 pojazdów na dobę. Przeważał ruch pojazdów ciężkich generowany działalnością przemysłową bazującą na wydobyciu i przetwórstwie wspomnianych surowców mineralnych. Duże zniszczenie nawierzchni – wykruszenia, spękania, rozległe i głębokie koleiny, brak prawidłowego odwodnienia korpusu drogowego, utrata nośności konstrukcji drogi, ograniczenie prędkości i przepustowości, brak płynności ruchu, brak ciągów pieszych i utwardzonych poboczy to przyczyny, dla których Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach, działający w imieniu Zarządu Województwa świętokrzyskiego, wystąpił z wnioskiem o wsparcie przebudowy drogi z wykorzystaniem funduszy unijnych. Przebudowa drogi przywróciła jej utracone parametry techniczne oraz zapewniła bezpieczeństwo ruchu.

Inwestycja obejmowała następujący zakres robót:

  • wzmocnienie nawierzchni o szerokości podstawowej 6,0 m dla uzyskania nośności na drodze 100kN/oś,
  • utwardzenie obustronnie poboczy na całej długości drogi (w sumie ponad 46 km),
  • obniżenie niwelety pod wiaduktem kolejowym w miejscowości Kije dla uzyskania normatywnej skrajni drogowej pod wiaduktem kolejowym,
  • remont mostu przez rzekę Podlewska w miejscowości Podłęże,
  • budowę chodników jednostronnych o łącznej długości ponad 5 km,
  • budowę 22 zatok autobusowych oraz 2 parkingów,
  • przebudowę i korektę 3 skrzyżowań,
  • przebudowę zjazdów na posesje prywatne,
  • przebudowę kolizji z istniejącą infrastrukturą – przyłącze kablowe nn, z urządzeniami telekomunikacyjnymi w obrębie wiaduktu PKP,
  • prawidłowe oznakowanie przebudowanego odcinka drogi: 11 przejść dla pieszych i założenie barier ochronnych o łącznej długości blisko 500 m.

Ze względu na duży ruch pojazdów ciężkich na całym odcinku (z wyłączeniem niwelety w Kijach) zastosowana została technologia recyklingu głębokiego z dodatkiem cementu, wykonanego na zasadzie stabilizacji gruntu z ewentualnym doziarnieniem kruszywem mineralnym. Wybór rozwiązań technicznych stanowił najbardziej poprawny technicznie i uzasadniony ekonomicznie sposób przebudowy drogi.

Zrealizowanie projektu oddziałuje na szeroką grupę bezpośrednich użytkowników przebudowywanego ciągu komunikacyjnego, tj. na kierowców korzystających z drogi stale i ruchu tranzytowego oraz pieszych. Celem osiągnięcia priorytetów była poprawa dostępności regionu poprzez rozbudowę i modernizację sieci drogowej regionu świętokrzyskiego i wzrost jego atrakcyjności poprzez oddziaływanie na mocne strony regionu (przemysł gipsowo-wapienniczy oraz turystyka) za pomocą inwestowania w infrastrukturę techniczną i społeczną.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl