Rozbudowa i modernizacja kompleksu szkolnego w Bisztynku wraz z wyposażeniem
Głównym celem projektu było wyrównanie szans w dostępie do edukacji pomiędzy uczniami
z obszarów wiejskich i miejskich oraz poprawa dostępu społeczności lokalnej do podstawowej infrastruktury sportowej. Cel projektu osiągnięto poprzez rozbudowę istniejącego kompleksu szkolnego o zespół dydaktyczny dla gimnazjum, zespół sportowy dla gimnazjum oraz zespół kulturalno-socjalny obsługujący zarówno szkołę podstawową jak i gimnazjum. Zmodernizowano także infrastrukturę sportowo-rekreacyjną kompleksu, a istniejący budynek szkolny zaadaptowano dla potrzeb szkoły podstawowej i zerówki. Teren wokół szkół został zagospodarowany. Nowowybudowany kompleks szkolny w Bisztynku został wyposażony w meble, sprzęt specjalistyczny i urządzenia multimedialne.
Gimnazjum zaprojektowano dla 320 uczniów, przyjmując średnią liczebność 25 uczniów w 12 pomieszczeniach do nauki (w tym sala gimnastyczna). Cały budynek został wykonany jako częściowo podpiwniczony, trzykondygnacyjny z poddaszami użytkowymi. Przy budowie przyjęto założenie, że dominującą bryłą w rozbudowywanym zespole ma być istniejący, historyczny budynek szkoły podstawowej.
Korpus budynku gimnazjalnego ustawiono równolegle do przyległej ulicy. Bryłę obiektu rozbito na trzy mniejsze, z których dwie skrajne odwrócono do tej ulicy szczytami nawiązując do zasady zastosowanej w istniejącej sali gimnastycznej. Rozwiązanie planów poszczególnych części budynku nawiązuje do linii zabudowy biegnącej łukiem ulicy. Dachy rozwiązano jako dwuspadowe, przy kalenice dachów flankujących są prostopadłe do kalenicy środkowej.
W rezultacie uzyskano ponad 3 tys. m² nowowybudowanej powierzchni użytkowej gimnazjum i ponad 2 tys. m² zmodernizowanej powierzchni użytkowej szkoły podstawowej. Poprawiony stan techniczny istniejącego obiektu pozwolił na usunięcie przeszkód w niedostosowaniu istniejących rozwiązań programowo-funkcjonalnych do programu szkoły podstawowej. Zlikwidowano oddziały gimnazjalne zlokalizowane przy szkołach podstawowych w różnych miejscowościach. Ponadto zapewniono lepszy rozwój fizyczny uczniów (możliwość prowadzenia zajęć rehabilitacyjno-korekcyjnych), utworzono nowe miejsca pracy dla kadry pedagogicznej oraz zmniejszono stopień zachorowalności uczniów w wyniku poprawy warunków socjalno-bytowych istniejącej szkoły. Umożliwiono także lepsze warunki nauczania poprzez oddzielenie grup wiekowych szkoły podstawowej i gimnazjum, które przed realizacją projektu musiały korzystać z jednego obiektu co powodowało powstawanie konfliktów.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.