Modernizacja ul. Wrocławskiej w Kaliszu na odcinku od ul. Podmiejskiej do al. Wojska Polskiego
W toku prowadzonych robót przebudowano odcinek ulicy Wrocławskiej od ul. Podmiejskiej do al. Wojska Polskiego wraz ze skrzyżowaniami o długości 1,82 km.
W pierwszej kolejności rozpoczęto budowę kanalizacji deszczowej oraz wykonywanie robót drogowych w zakresie rozbiórek. W efekcie prac wybudowany został kanał deszczowy o łącznej długości ponad 2.100 mb wraz ze studniami rewizyjnymi, przykanalikami i wpustami ulicznymi. Równolegle z pracami kanalizacyjnymi prowadzono roboty drogowe. W początkowym etapie przystąpiono do rozbiórki starej nawierzchni jezdni i chodników a następnie rozpoczęto roboty związane z układaniem krawężników, ław betonowych, wykonaniem wzmocnienia podłoża gruntowego oraz podbudów. W dalszej kolejności Wykonawca realizował prace w obrębie jezdni i chodników polegające na wykonaniu nowej nawierzchni jezdni z mas mineralno-bitumicznych oraz nawierzchni chodników, ścieżki rowerowej oraz zjazdów z kostki brukowej betonowej.
Po raz pierwszy w Kaliszu w tak dużym zakresie wykonano wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni siatką kompozytową z matą. W wyniku wzmocnienia nawierzchni osiągnięto nośność nawierzchni drogi 115kN/oś. Do wykonania podbudowy zużyto ok. 4.700 t mieszanek mineralno-asfaltowych natomiast wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej wiązało się z wbudowaniem ok. 8.500t mieszanek mineralno-asfaltowych. W ramach realizowanej inwestycji wykonano na odcinku ok. 70 m nową nawierzchnię w ul. Zachodniej. Podczas budowy kanalizacji deszczowej usunięte zostały kolizje z urządzeniami istniejącej infrastruktury podziemnej (sieci: teletechniczna, energetyczna, gazowa). Przebudowane zostały wszystkie istniejące zjazdy, wybudowano również nowe zjazdy w celu poprawienia dostępności przyległych posesji do drogi publicznej. Wybudowany został chodnik oraz ścieżka pieszo-rowerowa o łącznej długości 3,64 km. Wszystkie przejścia dla pieszych zostały wyposażone w dodatkowe urządzenia doświetlające. Przebudowane zostały zatoki autobusowe, powstały nowe miejsca postojowe. Przebudowana została bocznica kolejowa, skrzyżowanie ulic Wrocławskiej z al. Wojska Polskiego, na skrzyżowaniu tym wybudowano również nową sygnalizację świetlną. Na całym odcinku objętym robotami wykonano nowe oznakowanie poziome i pionowe.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.