Modernizacja i wyposażenie Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Łódzkiej
W ramach projektu „Modernizacja Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Łódzkiej” założono pełną modernizację i kompleksowe, nowoczesne wyposażenie Studium. Powstały audytoria do nauki języka, sale komputerowe, biblioteka i sala konferencyjna.
Przedmiotem inwestycji była dalsza adaptacja budynku fabrycznego na budynek audytoryjny, kompleksowe wyposażenie całego budynku (audytoriów już wyremontowanych i tych przeznaczonych do remontu) zgodnie z potrzebami Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Łódzkiej i zagospodarowanie otoczenia adaptowanego obiektu.
Bardzo duży wzrost liczby studentów przy stałej bazie lokalowej spowodował brak audytoriów do zajęć dydaktycznych ze studentami. Dlatego właśnie budynki pofabryczne nabyte przez Politechnikę Łódzką od Zakładów Przemysłu Gumowego „Stomil” zostały przeznaczone na audytoria, w których mieści się Studium.
Poprzednio lektoraty językowe odbywały się w różnych miejscach w Politechnice Łódzkiej, często przypadkowych, całkowicie nie przystosowanych do nauczania języków obcych. Złe warunki lokalowe nie wpływały korzystnie na jakość kształcenia. W takich warunkach nie mogły być realizowane polecane specjalistyczne programy nauczania wymagające dostępu do sieci internetowej, czy oparte na innych nośnikach elektronicznych, np. płyty CD. Uczestnicy zajęć, aby poprawić znajomość wybranego języka obcego, często korzystali z kursów w prywatnych szkołach językowych. Osoby mniej zasobne finansowo musiały korzystać z dostępnych w uczelni lektoratów.
Studium Nauki Języków Obcych wpłynęło korzystnie nie tylko na jakość lektoratów, ale także na ich liczbę. Nowe, duże studium dało szansę słuchaczom uczęszczania na kilka kursów językowych, co dotychczas nie było możliwe. Prorektor ds. Jakości Kształcenia Politechniki Łódzkiej i kierownictwo Studium Języków Obcych PŁ opracowują nowy program kształcenia. W proponowanym programie każdy student uczęszczający na lektorat z wybranego języka będzie zobowiązany do zakończenia kursu egzaminem rangi państwowej.
Zastosowane rozwiązania architektoniczno-budowlane umożliwiły łatwy dostęp do audytoriów także osobom niepełnosprawnym, co zdecydowanie zwiększyło im możliwości nauki kilku języków.
W związku z dotychczasowym rozproszeniem lektoratów językowych w wielu miejscach uczelni, często niedostępnych dla studentów niepełnosprawnych, musieli oni korzystać z zajęć indywidualnych, często tylko z jednego języka.
Profesjonalnie wyposażone Studium pozwoliło na jednoczesną naukę studentom o różnym poziomie znajomości języków obcych. Umożliwiło zastosowanie różnych programów nauczania o różnej intensywności, doskonale przygotowujących późniejszych absolwentów do pracy, także na rynkach europejskich.
Poprawa jakości lektoratów, nowy program i obowiązek zdania egzaminu zdecydowanie poprawiły znajomość języków obcych wśród absolwentów uczelni.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.