Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
image
The title of the project

Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego Urzędu Miejskiego w Łasku - etap I

Name of the beneficiary
Gmina Łask
Project value
827 400,10 zł
Co-financing from the EU
594 006,07 zł
Voivodeship
łódzkie
County
łaski
program
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
action
1.5. Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2004 - 2006

Projekt zgłoszony przez Gminę Łask do współfinansowania ze środków EFRR miał na celu poprawę konkurencyjności Łasku oraz wsparcie jego rozwoju społeczno-gospodarczego poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii komunikacyjnych w tworzeniu nowej i rozbudowie istniejącej infrastruktury społeczeństwa informacyjnego miasta.

Jego realizacja miała pozytywnie wpłynąć na rozwój gospodarczy gminy poprzez zmniejszenie barier związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, stworzyć szerszy dostęp do informacji i usług świadczonych przez urząd, w szczególności tym obywatelom, którzy mają trudny do niego dostęp oraz poprawić efektywność pracy administracji.

Realizacja projektu polegała na zakupie, instalacji i konfiguracji:

  • sieci teleinformatycznej Urzędu Miejskiego w Łasku,
  • sprzętu i oprogramowania „Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzania Gminą”,
  • sprzętu i oprogramowania „Portalu e-Łask” – elektronicznej platformy komunikacji pomiędzy urzędem a obywatelami i przedsiębiorcami,
  • oprogramowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów,
  • punktów publicznego dostępu do Internetu (PIAP) – infomatów (2 szt.),
  • urządzeń sieci LAN/WAN w Urzędzie Miejskim w Łasku, zapewniającym dostęp do Internetu i zapewniających bezpieczeństwo wymiany danych,
  • komputerów PC dla pracowników Urzędu Miejskiego w Łasku (40 szt.).

Na zakupionym zestawie serwerów zainstalowane zostały zintegrowane oprogramowania narzędziowe, bazodanowe oraz aplikacyjne. Zintegrowany System Informatyczny Urzędu Miejskiego w Łasku został zaprojektowany w sposób otwarty i zapewniający rozwój projektu w przyszłości. Przewidywany jest jego rozwój oraz sukcesywne rozszerzanie w obszarach nowych usług dla obywateli i przedsiębiorstw, co w konsekwencji spowoduje rozszerzenie oddziaływania projektu na cały powiat.

Jednym z elementów informatyzacji było utworzenie i uruchomienie Biura Obsługi Interesanta, które zostało wyposażone w nowoczesny i profesjonalny sprzęt biurowy. Powstanie tej komórki miało na celu ułatwienie i usprawnienie kontaktu interesanta z Urzędem.

Realizacja projektu umożliwiła sprawną i efektywną obsługę mieszkańców i przedsiębiorstw za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów i Internetu. Nowe formy usług świadczone na drodze elektronicznej spełniły potrzeby obywateli i przedsiębiorców, podniosły poziom usług świadczonych przez miasto, stworzyły warunki do rozwoju społeczeństwa i gospodarki. Rozwój elektronicznych usług miał również znaczący wpływ na efekty wydajność pracy administracji, pozwolił na obniżenie kosztów jej funkcjonowania.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl