Zintegrowany System Zarządzania Ruchem
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem będzie wdrażany w Warszawie stopniowo w dwóch płaszczyznach tzn. w płaszczyźnie rozbudowy terytorialnej (wdrażanie poszczególnych obszarów), jak i w płaszczyźnie funkcjonalnej. Pod pojęciem płaszczyzny funkcjonalnej należy rozumieć uruchamianie poszczególnych podsystemów, w kolejnych latach budowy systemu.
W ramach objętego wnioskiem o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszy Rozwoju Regionalnego zostanie zbudowany Zintegrowany System Zarządzania Ruchem (I Etap realizacji systemu w Warszawie) dla trzech pierwszych obszarów:
Obszar I:
Powiśle ograniczone ulicami: Grodzka, Browarna, Kruczkowskiego, Ludna, Czerniakowska;
Wisłostrada od mostu Grota-Roweckiego do Trasy Siekierkowskiej;
Aleje Jerozolimskie na odcinku od Ronda Waszyngtona do Placu Zawiszy;
Obszar II:
Śródmieście ograniczone ulicami: Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście, Miodowa, Bonifraterska, Słowińskiego, Andersa, Marszałkowska, Waryńskiego, Al. Armii Ludowej, Al. Ujazdowskie;
ul. Grójecka od Placu Zawiszy do ulicy Banacha;
Obszar III:
Praga Północ, Praga Południe, Targówek ograniczone ulicami: Ostrobramska, Fieldorfa, Wał Miedzeszyński, Wybrzeże Szczecińskie, Wybrzeże Helskie, Jagiellońska, Bazyliańska, Rembelińska, Odrowąża, 11 Listopada, Ząbkowska, Grochowska;
Uruchomione zostaną następujące podsystemy:
- podsystem sterowania sygnalizacja świetlną
- podsystem informacji o sytuacji ruchowej poprzez znaki zmiennej treści i środki masowego przekazu
- podsystem informacji o środowisku przy wykorzystaniu stacji pogodowych i tablic zmiennej treści
- podsystem monitoringu i sterowania ruchem w obrębie tuneli
- podsystem nadawania priorytetów dla pojazdów komunikacji zbiorowej
- podsystem archiwizacji danych
W ramach Projektu w budynku przy ulicy Chmielnej 120 powstanie Centrum Zarządzania Ruchem, które będzie się mieściło w zaadaptowanych pomieszczeniach Zarządu Dróg Miejskich. W ramach Centrum Zarządzania Ruchem powstanie sala operatorska, stanowisko dla inżyniera ruchu, serwerownia komunikacyjna i baz danych, sala konferencyjna i zaplecze sanitarne. Sala operatorska zostanie wyposażona w sprzęt komputerowy i teleinformatyczny. Zainstalowane zostanie oprogramowanie umożliwiające realizowanie zamierzonych funkcji systemowych, w tym monitorowanie stanu pracy urządzeń systemowych zainstalowanych w terenie, zarządzanie informacja o stanach ruchu, prognozowanie ruchu, wprowadzanie zmian w parametrach sterowania ruchem, zarządzanie priorytetami dla pojazdów komunikacji zbiorowej. Do Centrum Zarządzania Ruchem zostanie doprowadzona łączność kablowa, dzięki której z pozycji Centrum Zarządzania Ruchem będzie możliwy podgląd stanu pracy wszystkich urządzeń systemowych. System łączności będzie komunikował wszystkie dostosowane sterowniki ruchu ulicznego do pracy w systemie, remontowane skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i tablice zmiennej treści z Centrum Zarządzania Ruchem.
W wyniku realizacji projektu powstaną 3 wybudowane układy obszarowego sterowania i nadzoru ruchu, 162 zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem drogowym oraz zakupione i zamontowane 9 elementów informowania podróżnych. Efektem realizacji projektu będzie także szybsze, sprawniejsze i mniej kosztowne pomieszczenie się osób w aglomeracji warszawskiej przy spełnieniu wymogów ograniczonego, negatywnego wpływu transportu publicznego na środowisko.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.