Budowa Trasy Siekierkowskiej odcinek IIB od węzła Bora Komorowskiego do ulicy Płowieckiej
Projekt objęty umową stanowi piąty z sześciu etapów budowy całej Trasy Siekierkowskiej od węzła Czerniakowska-Beethovena do węzła Marsa. Zrealizowana inwestycja będzie stanowić istotny element jednej z 3 planowanych do budowy obwodnic, a mianowicie Obwodnicy Centrum. Głównym celem projektu jest przeniesienie ruchu samochodowego poza Centrum i Śródmieście , usprawnienie komunikacji między lewo- i prawobrzeżną Warszawą, poprawa dostępności komunikacyjnej regionu ze stolicą, a także usprawnienie połączeń pomiędzy europejskimi korytarzami transportowymi. Projekt przyczyni się nie tylko do poprawy warunków ruchu drogowego w obszarze regionu, ale również do integracji transportu Polski z europejskimi korytarzami transportowymi.
W ramach projektu zrealizowano:
- 2 jezdnie główne po 4 pasy ruchu o długości 2,53 km każda,
- drogi łącznikowe o łącznej długości (bez tymczasowych połączeń) 4,946 km,
- 4 estakady o łącznej długości konstrukcji 1 450 m,
- chodniki dla pieszych i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 4,33 km
- 16 obiektów inżynieryjnych: jeden most OM-8 nad Kanałem Wawerskim, 5 wiaduktów drogowych, 2 przejścia podziemne dla pieszych, tunele OT-9 i OT-14 o rozpiętości 5.5 m każdy, murów oporowych żelbetowych stanowiących elementy wjazdu i wyjazdu na poszczególne estakady.
Poza w/w podstawowymi robotami drogowymi i konstrukcyjnymi wybudowano szereg urządzeń towarzyszących, jak: mury oporowe, kanalizacja deszczowa, oświetlenie drogowe, urządzenia ochrony środowiska – ekrany akustyczne, łącznie z nasadzeniem drzew w pasach zieleni, oznakowanie pionowe, poziome i MSI oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu: bariery i poręcze. Ponadto przebudowano całą istniejącą infrastrukturę uzbrojenia podziemnego i nadziemnego na obszarze wykonywanych robót drogowych oraz wykonano na całym obszarze rewitalizację systemu melioracyjnego z uporządkowaniem przebiegu kanałów w rejonie mostu OM-8.
Prace prowadzone w ramach projektu uwzględniały również ochronę cennego przyrodniczo obszaru krajobrazowego Zakole Wawerskie. Wykonano oznakowanie granic tego obszaru, wykonano montaż budek lęgowych dla ptaków oraz nietoperzy, zabezpieczono bądź przesadzono ok 50 drzew, przeprowadzono cięcia pielęgnacyjne istniejących i zachowanych starszych drzew. Prowadzony jest stały monitoring obszaru przyrodniczo -krajobrazowego Zakole Wawerskie w zakresie przyrodniczym i stanu wód.
Inwestycja przyniesie następujące korzyści:
- Odciążenie centrum miasta od ruchu samochodowego,
- Poprawę warunków ruchowych w obszarze warszawskiego Węzła Transportowego, skrócenie czasu podróży, likwidację „wąskich gardeł” i poprawę przepustowości,
- Rozwój prawobrzeżnych dzielnic Warszawy i gmin regionu Mazowsza,
- Poprawę jakości życia mieszkańców poprzez podniesienie poziomu infrastruktury,
- Stworzenie warunków do aktywizacji gospodarczej terenów, w szczególności dla rozwoju małej przedsiębiorczości,
- Wzrost dostępności terenu leżącego na południe od trasy Siekierkowskiej (m. in. osiedla Las).
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.