Budowa infrastruktury drogowej dla terenów przemysłowych w Stargardzie Szczecińskim
Celem projektu było stworzenie kompleksowej infrastruktury drogowej, w związku z tym obok robót branży drogowej powstała również kanalizacja deszczowa, sieć i punkty oświetlenia ulicznego, system odbioru wód opadowych, przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą, usunięto również kolizję z istniejącą infrastrukturą techniczną oraz stałą organizacją ruchu.
Realizacja projektu przebiegała w dwóch etapach:
Etap I – polegał na budowie nowej infrastruktury odprowadzenia ścieków deszczowych z planowanych terenów przemysłowych oraz z przewidywanych dróg i ulic przyległych do teren projektowanej strefy.
Etap I inwestycji dotyczył budowy kanalizacji deszczowej o łącznej długości 1977,40 mb ,w tym:
– Fi 1000mm – L=852.40 m- Fi 800mm – L=562.50 m- Fi 500mm – L=562.50 m
Etap II projektu dotyczył budowy układu drogowego (budowę drogi zbiorczej) łączącego ruch na drodze powiatowej 1711Z z kierunku Golczewo i ulic lokalnych z ruchem na drodze krajowej nr 10 z ominięciem centrum Stargardu Szczecińskiego. Celem tego etapu było skomunikowanie powstającej strefy inwestycyjnej z siecią komunikacyjną regionu.
Zgodnie z przyjętymi założeniami przedsięwzięcie objęło:
– budowę dróg o przekroju ulicznym, o łącznej długości 4 117 m,- budowę 3 skrzyżowań, w tym dwóch typu rondo (rondo Golczewo oraz rondo Lotników) wraz z włączeniem do węzła Pyrzyce,- budowę ciągów pieszo – rowerowych o długości 3 779 m,- wybudowanie jednego przystanku komunikacji zbiorowej,- wybudowanie 10 szt. przejść dla pieszych,- wybudowanie jednej zatoki autobusowej,- budowę kanalizacji deszczowej o długości 400 mb (odwodnienie projektowanego układu drogowego) z włączeniem do istniejącej sieci,- budowę systemu odbioru wód opadowych,- wybudowanie 117 szt. punktów oświetleniowych z włączeniem do istniejącej sieci,- budowę jednego przejazdu kolejowego wraz z cała infrastruktura,- usuniecie kolizji z istniejąca infrastruktura.
Celem projektu było stworzenie atrakcyjnego obszaru inwestycyjnego, który pozwoli przyciągnąć na teren miasta Stargard Szczeciński dodatkowy kapitał zewnętrzny. Inwestycja była przedsięwzięciem prorozwojowym, gwarantującym całkowicie nową infrastrukturę w miejscu idealnym dla rozwoju przedsiębiorczości i przemysłu.
W wyniku jej osiągnięte zostały następujące produkty:
Powierzchnia wspartych terenów – 332,15 ha Ilość wybudowanych/przebudowanych węzłów drogowych – 3 sztuki; Długość wybudowanej sieci kanalizacji deszczowej poza strefa – 2,38 km Długość przebudowanych dróg na potrzeby strefy – 2,02 km Długość wybudowanych dróg na potrzeby strefy – 2,03 km Liczba wybudowanych punktów oświetleniowych – 117
Głównym założeniem projektu było stworzenie przyjaznej przestrzeni gospodarczej – w postaci terenów inwestycyjnych oraz kompleksowej oferty około biznesowej dla przyciągnięcia kapitału. Realizacja projektu przyczyniła się do stworzenia bezpośredniego produktu w postaci uzbrojonych terenów, z kolei otoczkę około biznesowa stworzy wypracowana juz bogata oferta Miasta i regionu.
Projekt jest bezpośrednio powiązany z projektem realizowanym przez Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. pn. „Uzbrojenie terenów inwestycyjnych w Stargardzie Szczecińskim”. Inwestycja ta obejmowała budowę sieci wodociągu magistralnego oraz kanalizacji sanitarnej w celu doprowadzenia wody oraz odprowadzenia ścieków sanitarnych z terenów dla których sieć drogowa powstała w wyniku realizacji niniejszego projektu. W wyniku realizacji obu projektów powstały tereny inwestycyjne posiadające wszelka niezbędną infrastrukturę.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.