Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
image
The title of the project

Przebudowa ul. Konopnickiej z budową wydzielonych pasów dla komunikacji zbiorowej

category
Name of the beneficiary
Gmina Miejska Kraków
Project value
13 570 854,15 zł
Co-financing from the EU
9 499 597,90 zł
Voivodeship
małopolskie
śląskie
County
m. Kraków
tarnogórski
program
Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego
action
5.3. Rozwój zintegrowanego transportu metropolitalnego
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2007 - 2013

Przedmiotem projektu była przebudowa ul. Konopnickiej w Krakowie, na odcinku od tuneli pod Rondem Grunwaldzkim do Mostu Dębnickiego w ciągu drogi krajowej numer 4 wraz z wymaganą przebudową Infrastruktury technicznej.

W ramach projektu przebudowany został:

  • odcinek od tuneli pod Rondem Grunwaldzkim do mostu Dębnickiego w ciągu drogi krajowej numer 4 o długości około 0,65 km,
  • nawierzchnia jezdni w ramach istniejącego pasa drogowego.

Przebudowa drogi polegała na:

  • wydzieleniu 2 pasów ruchu dla komunikacji zbiorowej,
  • przebudowie 2 zatok autobusowych,
  • modernizacji 3 wjazdów z ul. Konopnickiej na ul. Sandomierską i Zamkową,
  • wykonaniu korekty przebiegu niwelety obu jezdni na odcinku tunelowym,
  • wykonaniu wzmocnienia konstrukcji istniejących jezdni,
  • wykonaniu chodników z płyt betonowych oraz nawierzchni jezdni i ścieżek rowerowych jako bitumiczne,
  • wybudowaniu 2 pochylni dla osób niepełnosprawnych.

Przebudowie uległa również istniejąca infrastruktura techniczna kolidująca, która znajdowała się pod jezdnią, w tym: sieć teletechniczna, kanalizacyjna, sygnalizacja świetlna, gazowa, energetyczna i oświetleniowa.

Poprawa jakości lokalnej infrastruktury transportowej, głównie w zakresie transportu zbiorowego, jaka jest efektem realizacji niniejszego projektu, przyczyniła się do osiągnięcia następujących celów:

  • skrócenie czasu przejazdu na przebudowanym odcinku – przedmiotowa inwestycja spowodowała, że pojazdy komunikacji miejskiej uzyskały osobny pas. Pozwoliło to na szybsze pokonywanie tras między przystankami, bez konieczności uczestniczenia w „zastojach” występujących w godzinach szczytu,
  • zwiększenie udziału transportu zbiorowego na terenie aglomeracji Krakowskiej poprzez zwiększenie jego atrakcyjności – szybkość i tańsze użytkowanie,
  • usprawnienie i integracja komunikacji transportowej, na obszarze objętym inwestycją,
  • poprawa standardu przejazdu i komfortu podróży dla pasażerów transportu publicznego,
  • usprawnienie połączeń komunikacyjnych z najważniejszymi punktami użyteczności publicznej, tj. zakładami pracy, ważniejszymi instytucjami, szkołami, placówkami leczniczymi, kościołami – znajdującymi się w pobliżu przebudowywanego odcinka drogi, co przyczynia się do podniesienia komfortu życia mieszkańców,
  • wzrost dostępności infrastruktury publicznej dla ludności z małych miast i wsi w tym osób niepełnosprawnych,
  • zapewnienie mieszkańcom miasta właściwych warunków w zakresie dostępności do infrastruktury drogowej.

 

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl