Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 875 na odcinku Mielec - Kolbuszowa łącznie z budową obwodnicy Kolbuszowej
Projekt obejmował przebudowę drogi wojewódzkiej nr 875 na odcinku Mielec–Kolbuszowa z podniesieniem jej klasy nośności do drogi klasy G (droga główna), budowę nowego obiektu mostowego w miejscowości Świerczów w ciągu drogi wojewódzkiej 875 wynikającą z konieczności korekty ostrego łuku, a zatem przebiegu drogi na odcinku od km 23+260 do km 23+770 projektowanego na klasę nośności obiektu „A”, tj. o dopuszczalnym ruchu pojazdów po obiekcie do 50 t.
W końcowym fragmencie na włączeniu do drogi krajowej nr 9, projekt obejmował budowę drogi obwodowej miejscowości Kolbuszowa, w której zakres wchodziła budowa obiektu mostowego na rzece Nil. Łączna długość wybudowanej obwodnicy miała ok. 1 km.
Cel i osiągnięte rezultaty
Podstawowym celem projektu było podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej miejscowości położonych wzdłuż przebudowywanej drogi poprzez poprawę ich dostępności komunikacyjnej. Realizacja projektu wraz z projektami komplementarnymi (głównie z budową połączenia w kierunku Połańca, woj. świętokrzyskie i obwodnicy Mielca) przyczyniła się do stworzenia szybszych i bezpieczniejszych połączeń pomiędzy ośrodkami społeczno-gospodarczymi Polski południowo-wschodniej.
W układzie lokalnym poprawiła dostępność komunikacyjną powiatu mieleckiego i kolbuszowskiego. W powiązaniu z budową mostu przez Wisłę w Połańcu realizacja projektu usprawniła również funkcjonowanie regionalnych połączeń komunikacyjnych, w szczególności skróciła czas przejazdu pomiędzy dwoma miastami wojewódzkimi – Rzeszowem i Kielcami. Realizacja projektu sprzyja dalszemu rozwojowi gospodarczemu regionu, w szczególności aglomeracji mieleckiej. Jest ona jednym z największych ośrodków gospodarczych w województwie podkarpackim, a mimo to jako jeden z niewielu ośrodków przemysłowych w kraju nie miała bezpośredniego dostępu do dróg krajowych. Zwiększenie dostępności komunikacyjnej przyczynia się do wzrostu atrakcyjności inwestycyjnej, a tym samym stworzenia potencjału napływu nowych inwestycji, co z kolei skutkuje zmniejszeniem poziomu bezrobocia, stanowiącego obecnie jeden z głównych problemów społeczno-gospodarczych województwa.
Projekt ma pozytywny wpływ również na środowisko naturalne.
Kto skorzystał dzięki projektowi
Mieszkańcy województwa podkarpackiego i świętokrzyskiego, przedsiębiorcy, potencjalni inwestorzy, turyści, kołowy transport międzyregionalny.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.