Budowa Teoretycznych Zakładów Naukowych III Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Projekt obejmował budowę nowego budynku, w którym siedzibę znalazły wszystkie katedry Wydziału Farmaceutycznego UM w Lublinie oraz zakup wyposażenia technologicznego dla Wydziału Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu.
Nowopowstała infrastruktura, w sposób kompleksowy rozwiązała problemy lokalowe dwóch z sześciu wydziałów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, w całości przeznaczona zosała na potrzeby zajęć laboratoryjnych umożliwiając rozwój UM jako jednostki badawczej – zwiększyło zatrudnienia kadry naukowej oraz stworzyło jej warunki do badań, umożliwiło wprowadzenie innowacyjnych metod kształcenia studentów.
Cel i osiągnięte rezultaty
Przedsięwzięcie swoim zakresem objęło budową nowoczesnego Wydziału Farmaceutycznego wraz z wyposażeniem najnowszej generacji przystosowanym do prowadzenia innowacyjnych badań naukowych oraz umożliwiącym kształcenie młodzieży na światowym poziomie.
Realizacja wpłynęła na rozwój regionalnej gospodarki opartej na wiedzy dzięki zwiększeniu limitu miejsc na popularnym kierunku studiów medycznych; zapewnieniu nowoczesnych metod kształcenia przyszłych kadr medycznych, zastosowaniu najnowszej generacji aparatury i sprzętu niezbędnego do prowadzenia badań naukowych, zapewnieniu stosowania najwyższej jakości technologii. Realizacja inwestycji zwiększyła również atrakcyjność gospodarczą i inwestycyjną województwa i całego regionu wschodniego poprzez stworzenie wysoko wykwalifikowanej kadry medycznej, stworzenie dostępu do najnowocześniejszych urządzeń technologicznych, tworzenia na bazie wysoko wykwalifikowanej kadry i najnowszych urządzeń innowacyjnych technologii produkcji leków. Ponadto, omawiana inwestycja przyczyniła się do uatrakcyjnienia infrastruktury edukacyjnej regionu i kraju poprzez wybudowanie nowoczesnego centrum badawczo–naukowego z dziedziny farmacji, wzrostu liczby osób z wyższym wykształceniem w rejonie, wzrostu kadry naukowo-badawczej i potencjału intelektualnego regionu. Potencjał kadry naukowo-badawczej w tych dziedzinach może stanowić bazę dla rozwoju nowoczesnych kierunków studiów i dokształcania zwiększających się na rynku zasobów młodej kadry, zdolnej do kreowania innowacji i rozwoju nowych sektorów gospodarki.
Inwestycja pozwoliła na podniesienie i rozwój potencjału naukowego Uczelni w poszczególnych obszarach jej działalności poprzez zwiększenie liczby samodzielnych pracowników naukowych, zwiększenie liczby publikacji naukowych, udziału w badaniach i projektach międzynarodowych oraz grantów pozyskiwanych z MNiSW.
Obiekt Zakładów Teoretycznych III Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie wyposażony został w system instalacji elektronicznej (serwerownia, komputery, okablowanie) umożliwiający prowadzenie zajęć dydaktycznych i prac naukowych z wykorzystaniem technik komputerowych i informatycznych. Powszechna dostępność do stanowisk komputerowych umożliwił system e-learnigowy kształcenia studentów. Dostępność do nowocześnie wyposażonych laboratoriów i najnowszej generacji aparatury umożliwia prowadzenie prac badawczych na światowym poziomie i ubieganie się o znaczące granty i programy. Cel ogólny zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów:
-
podniesienie prestiżu Uczelni poprzez zwiększenie ilości nowoczesnych obiektów wyposażonych w aparaturę i urządzenia najnowszej generacji,
-
zwiększenie poziomu kształcenia studentów poprzez poprawę dostępu do nowoczesnych sal dydaktycznych i laboratoriów,
-
wzrost konkurencyjności Uniwersytetu w sferze dydaktyki poprzez zwiększenie liczby studentów
rozwój naukowy Uniwersytetu poprzez zwiększenie stanu zatrudnienia – wzrost o 25 osób w ciągu 3 lat (2014 r.) od momentu oddania obiektu do użytkowania.
Kto skorzystał dzięki projektowi
Bezpośrednimi odbiorcami sa: studenci i dyplomanci oraz pracownicy naukowo-dydaktyczni. Pośrednimi są: mieszkańcy regionu, przedsiębiorcy, personel medyczny, farmaceuci i kursanci.
Dzięki realizacji projektu rozwiązane zostały problemy grupy docelowej: zwiększony został dostęp do wysokiej jakości, innowacyjnej bazy dydaktycznej studentów, szczególnie niepełnosprawnych, ponieważ w projekcie architektonicznym przewiedziano ułatwienie dostępu osobom niepełnosprawnym. Uczelnia planuje otwarcie nowych kierunków kształcenia i nowych specjalizacji z wykorzystaniem platform e-learningowych: Informatyka i Statystyka Medyczna, BHP w zakładach opieki zdrowotnej oraz Praca Socjalna. Planowane jest też zdygitalizowanie biblioteki. Wszystkie te działania możliwe stały się dzięki rozbudowie infrastruktury, również informatycznej. Umożliwi to również podjęcie studiów osobom niepełnosprawnym.
Zwiększyła się liczba specjalistycznych laboratoriów, w których pracownicy naukowi mogą prowadzić badania, kluczowe dla regionu i ściśle powiązane z zapotrzebowaniem przemysłu farmaceutycznego i zielarskiego.
Przyczyniło się to bezpośrednio do prowadzenia zaawansowanych badań naukowych z wykorzystaniem nowoczesnej aparatury, w nowoczesnych laboratoriach efektem których są opracowane innowacyjne technologie z dzieciny farmakologii. Nowa infrastruktura Uniwersytetu przyczyniła się również do rozwoju badań nad substancjami ziołopochodnymi, co umożliwiło wykorzystanie potencjału regionu, który jest jednym z największych w Polsce obszarów uprawy ziół. Nowoczesna infrastruktura dydaktyczna pozwoliła na innowacyjne i konkurencyjne kształcenie młodych ludzi dające szanse na zdobycie atrakcyjnego zawodu poprzez poprawę poziomu i jakość kształcenia dostosowanego do wymogów unijnych.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.