Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia
Przedsięwzięcie polegało na rozbudowie infrastruktury w porcie gdyńskim w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, a tym samym utrzymania pozycji konkurencyjnej Portu Gdynia w Regionie Morza Bałtyckiego. W ramach projektu zaplanowano efektywniejsze zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewniono sprawny przeładunek transportowanych drogą morską towarów. Wymagało to m.in. przebudowy znajdujących się na wschodnim obszarze portu układów drogowych i kolejowych oraz wyburzeń niektórych znajdujących się tam obiektów.
Nadrzędnym celem planowanego projektu było podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury transportowej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska.
Celami pośrednimi było:
- Wzrost konkurencyjności Portu Gdynia w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez działania służące rozwojowi przeładunków w technologii Ro-Ro na obszarze obecnie wykorzystywanego w tym celu Terminalu.
- Zwiększenie udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach ładunków poprzez lepsze dostosowanie Terminalu Ro-Ro do przewozów kolejowych.
W ostatnich latach nastąpił wzrost znaczenia przewozu ładunków typu ro-ro w ogólnym bilansie przeładunków portowych. Wychodząc naprzeciw tendencjom ogólnoświatowym oraz chcąc utrzymać pozycję konkurencyjną gdyńskiego portu, Zarząd Spółki ZMPG S.A. podjął decyzję o realizacji inwestycji zapewniającej dalszą rewitalizację konwencjonalnego rejonu drobnicowego oraz konsekwentny rozwój technologii ro-ro. Realizacja inwestycji przyczyniła się do dalszego rozwoju portu gdyńskiego w ofercie dotyczącej tej technologii.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.