Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu
Projekt pn. „Przebudowa falochronu wschodniego w Świnoujściu” realizowany był w latach 2008 – 2012. Celem realizacji projektu było przywrócenie parametrów wytrzymałościowych i statecznościowych falochronu wschodniego w Świnoujściu, z uwagi na stale pogarszający się stan techniczny budowli, narażonej na oddziaływanie silnych prądów morskich. Prace inwestycyjne polegały na przebudowie skarpy zachodniej w części nadwodnej oraz podwodnej falochronu o długości 1 461,4 m. W dniu 3 grudnia 2009 r. rozpoczęto prace przygotowawcze, a w kwietniu 2010 r. przystąpiono do właściwych prac budowlanych. Zakończenie wszystkich robót budowlanych nastąpiło 31 lipca 2012 roku. Projekt miał także na celu polepszenie osłony wejścia do portu w Świnoujściu i ochrony przed falowaniem oraz zwiększenie bezpieczeństwa żeglugi na torze wodnym Świnoujście – Szczecin. Przebudowany falochron stanowi również istotny element osłony wejścia do portu zewnętrznego w Świnoujściu, który wraz z budową terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) stanowi strategiczną inwestycję dla gospodarki całego kraju. W ramach robót inżynieryjno – budowlanych, objętych projektem, wykonano między innymi następujące prace: 1) w zakresie części podwodnej, skarpy zachodniej falochronu wschodniego: – roboty pogłębiarskie – czerpanie gruntu z głębokości do -15,20 p.p.m., z załadowaniem na szalandę – 51.534,91 m³, – wykonanie podwodnego narzutu kamiennego luzem z obiektu pływającego, z wyładunkiem mechanicznym pod kontrolą nurków – 51.825,85 m³, – formowanie materacy gabionowych, wypełnianie ich kamieniem i podczepianie geowłókniny – 5.398 szt., – układanie pod wodą materacy gabionowych, połączenie ich w całość, przy współpracy zespołu nurków i sondażystów – 5.398 szt., 2) w zakresie części nadwodnej, skarpy zachodniej falochronu wschodniego: – czyszczenie powierzchni betonowych przez strumieniowanie wodne wysokociśnieniowe – 8.267,98 m², – rozbiórka wykładzin skarp z bruku w miejscu zapadlisk – 3.500,57 m², – betonowanie zapadlisk w części nadwodnej mieszanką betonową C-30 hydrotechniczną – 966,70 m³, – wykonanie bruku z kamienia naturalnego na skarpach – 2.500,57 m², – wykonanie spoinowania bruków kamiennych – 8.267,98 m².
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.