Skip to main content Contact
UE logo
prev slide next slide
imageimage
The title of the project

Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku

category
Name of the beneficiary
Miasto Białystok
Project value
98 805 512,14 zł
Co-financing from the EU
52 382 421,20 zł
Voivodeship
podlaskie
County
m. Białystok
program
Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej
action
IV.1. Infrastruktura drogowa
fund
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspective
2007 - 2013

Przedmiotem projektu była budowa przedłużenia ul. Piastowskiej w Białymstoku na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I i ul. Sybiraków do skrzyżowania z ul. Wysockiego. Wybudowane przedłużenie ul. Piastowskiej jest elementem łączącym Trasę Generalską z Trasą Kopernikowską.

Zrealizowany odcinek ul. Piastowskiej przebiega po nowej trasie, jedynie jego początkowy fragment po istniejącej wcześniej części tej ulicy.

Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej rozpoczęła się od strony ul. Mieszka I na os. Piasta i biegła będzie przez nasyp kolejowy i torowisko linii kolejowej, tereny niezagospodarowane i prowadzące pomiędzy osiedlami domków jednorodzinnych aż do drogi krajowej nr 19.

Została przebudowana dwujezdniowa ul. Piastowska na odcinku od skrzyżowania z ul. Mieszka I i ul. Sybiraków do ul. Towarowej oraz wybudowana od podstaw dwujezdniowa ulica stanowiąca przedłużenie ul. Piastowskiej do ul. Wysockiego. Powstała infrastruktura techniczna dla terenów inwestycyjnych leżących wzdłuż trasy oraz wybudowanego i zlokalizowanego na północ od od ul. 27 Lipca osiedla Bagnówka. Na całej długości trasy są chodniki oraz ścieżka rowerowa. Powstały także nowe skrzyżowania w jednym poziomie u zbiegu przedłużenia ul. Piastowskiej z ulicami: Towarową, Raginisa i Wysockiego oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z torami PKP.

Zakres prac obejmował:

  • budowę dwujezdniowej ulicy oraz dostosowanie jej do parametrów ruchu przyspieszonego,
  • budowę nawierzchni chodników, ścieżki rowerowej i zatok autobusowych,
  • budowę nowej oraz przebudowę istniejącej infrastruktury podziemnej, tj. kanałów deszczowych i sanitarnych, sieci wodociągowych,
  • budowę i przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • budowę sygnalizacji świetlnych.

Cel i planowane rezultaty

Miasto Białystok borykało się z licznymi problemami w zakresie transportu drogowego dotyczącymi zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców oraz przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie miasta. Niedostateczna ilość nowych inwestycji w zakresie infrastruktury drogowej była słabym punktem w tzw. dobrym gospodarowaniu i deydowała o niskiej atrakcyjności inwestycyjnej miasta.

Dlatego głównym celem była poprawa dostępności i jakości powiązań komunikacyjnych regionu północno-wschodniej Polski z krajowym i międzynarodowym układem transportowym.

Realizacja projektu umożliwiła m.in.:

  • zmniejszenie zagrożeń dla uczestników ruchu drogowego,
  • likwidację utrudnień dla ruchu pieszego i osób niepełnosprawnych,
  • poprawę warunków dla rekreacji,
  • zmniejszenie tempa degradacji pojazdów,
  • obniżenie kosztów utrzymania dróg,
  • poprawę płynności przejazdu,
  • obniżenie emisji zanieczyszczeń i hałasu.

Szybsza, sprawniejsza i bezpieczniejsza infrastruktura drogowa, przy zminimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko, sprzyja poprawie jakości usług transportowych i mobilności osób oraz zwiększeniu współpracy międzywojewódzkiej i międzynarodowej. Infrastruktura transportowa o wysokiej jakości i dostępności przyczynia się do stymulowania rozwoju społecznego i gospodarczego zarówno w skali lokalnej, regionalnej oraz międzynarodowej. Realizacja projektu przyczynia się do rozwijania konkurencyjności i ożywienia przedsiębiorczości w całym województwie podlaskim. Budowa przedłużenia ul. Piastowskiej poprawiła zarówno jakość komunikacji wewnętrznej na terenie miasta, jak i warunki krajowego i międzynarodowego ruchu tranzytowego, biegnącego po drodze objętej budową.

Kto skorzystał dzięki projektowi

Mieszkańcy Białegostoku i gmin ościennych oraz przedsiębiorstwa zlokalizowane w pobliżu drogi. Beneficjentami pośrednimi projektu sa wszystkie osoby przejeżdżające przez miasto, w tym zwłaszcza uczestnicy ruchu tranzytowego oraz ruchu turystycznego w kierunku Pojezierza Suwalskiego.

Your project description

To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.

Add photos project photos
Add a movie or presentation project films
Description of the project
Opis projektu

I declare that I have read the Regulations of the Online Website of the EU Mapa Dotacji and accept its provisions.

I agree to the processing of my personal data, entered in the contact form, in order to reply to the message. According to art. 13 para. 1 and 2 of the Regulation of the European Parliament and of the Council (EU) 2016/679 of 27 April 2016 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data and repealing Directive 95/46 / EC (Journal of Laws EU L 119, 04/05/2016, page 1) (RODO), I inform that:
1.administrator of personal data processed in the Ministry of Development Funds and Regional Policy, based at: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, is the Minister of Development Funds and Regional Policy;
2. personal data will be processed in order to reply to a message, based on the provisions of art. 6 par. 1 lit. a) RODO;
3. personal data may be made available to other authorities entitled under the relevant provisions to obtain data;
4. in connection with the processing of personal data have the right to: – request access to their personal data, rectify or limit processing, – raise objections to the processing of personal data, – withdraw consent to processing at any time, – submit a complaint to the supervisory body – the President of the Office Personal Data Protection;
5. personal data is not subject to automated processing in order to make decisions, including profiling;
6. contact details to the Data Protection Officer in the Ministry of Development Funds and Regional Policy: Data Protection Supervisor, Ministry of Development Funds and Regional Policy, address: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warsaw, e-mail address: IOD@miir.gov.pl