Budowa obwodnicy miasta Leżajsk w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl
25 września 2013 roku został udostępniony do ruchu I etap obwodnicy Leżajska, natomiast 31 października 2014 roku oddano II etap. Budowa I i II etapu drogi obwodowej miasta Leżajska od km 91+350 do km 99+067 o długości 7,7 km była współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Do podstawowych celów inwestycji należało odciążenie centrum miasta od ruchu tranzytowego. Wyprowadzenie tranzytowego ruchu ciężkiego poza centrum Leżajska wpłynęło pozytywnie na poziom bezpieczeństwa ruchu na terenie miasta oraz spowodowało zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania na otoczenie (przede wszystkim doprowadziło do zmniejszenia emisji hałasu i poziomu zanieczyszczenia powietrza w gęsto zabudowanym centrum miasta). Zakres inwestycji obejmował budowę drogi obwodowej o długości ok. 7,7 km z dwoma węzłami drogowymi, przebudowę odcinków dróg wojewódzkich nr 875 i 877, powiatowych i gminnych w rejonie projektowanych skrzyżowań z drogą obwodową, budowę dróg obsługujących teren przyległy, budowę wiaduktów drogowych (w tym wiaduktu nad linią kolejową), budowę przejść dla zwierząt oraz elementów ochrony środowiska. Ponadto inwestycja obejmowała przebudowę lub budowę urządzeń towarzyszących z zakresu branży telekomunikacyjnej, energetycznej, gazowej, kanalizacyjnej i wodociągowej. Wzajemne powiązanie istniejącego układu komunikacyjnego z trasą drogi krajowej DK77 zapewniono poprzez obiekty inżynierskie: wiadukty, przejazdy gospodarcze. Przekroczenia istniejących cieków wodnych zaprojektowano za pomocą obiektów inżynierskich tj. przepustów. W ramach pierwszego etapu wybudowano dwa obiekty inżynierskie umożliwiające przejazdy gospodarcze pod drogą obwodową miasta Leżajsk. Dodatkowo zrealizowano 11 przepustów drogowych umożliwiających zachowanie poprawnej gospodarki wodnej (w tym pełniących również funkcję przejść dla zwierząt). Na drugim etapie wykonano wiadukt drogowy nad linią kolejową nr 068 relacji Lublin – Przeworsk oraz dwa przejazdy gospodarcze. W ramach zapewnienia sprawnego sytemu odwodnienia drogi obwodowej oraz przeprowadzenia przez nasyp wód opadowych z przyległych terenów wybudowano 5 przepustów. Kilka przepustów wyposażono w półki dla płazów.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.