Budowa Terminalu Etap 2: rozbudowa bocznicy, zakup sprzętu - DCT Gdańsk brama do Europy Środkowej
DCT Gdańsk S.A. zrealizowało projekt „Budowa Terminalu Etap 2: rozbudowa bocznicy, zakup sprzętu – DCT Gdańsk bramą do Europy Środkowej”, POIS.07.04.00-00-004/10-01, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytetu VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 (www.pois.gov.pl)
Wartość projektu wynosi: 163 383 265,32 PLN. Kwota przyznanego dofinansowania z funduszy unijnych wynosi: 26 842 587,94 PLN. Koordynator projektu: Przemysław Lenk – przemyslaw.lenk@dctgdansk.comProjekt jest zgodny z celami szczegółowymi osi priorytetowej VII „Transport przyjazny środowisku” PO IiŚ w zakresie zwiększenia konkurencyjności polskich portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego oraz zwiększenia udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach ładunków. Jest to tzw. „projekt mieszany”, tj. infrastrukturalno-zakupowy. W ramach części infrastrukturalnej zostały zrealizowane dwa zadania:
1. Rozbudowa bocznicy kolejowej, obsługującej przeładunki w relacji wagon plac składowy oraz budowa trzech przejazdów przez wszystkie (istniejące i projektowane) tory.
2. Przebudowa nawierzchni placu składowego składającego się z 31 pól składowych o łącznej powierzchni placu 84 440 m2.
Ponadto projekt obejmuje zakup specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w ramach świadczenia usług na terminalu kontenerowym DCT Gdańsk S.A. Zakupiony sprzęt umożliwił ponad trzykrotne zwiększenie zdolności przeładunkowej terminalu, co wydatnie wzmocniło jego pozycję rynkową, przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności Spółki i roli Gdańska, jako najważniejszego w Europie Środkowo-Wschodniej głębokowodnego terminalu kontenerowego w akwenie Morza Bałtyckiego. Do najważniejszych maszyn i urządzeń, jakie zakupione zostały w ramach projektu należą:
• suwnice nabrzeżowe STS,
• chwytnie suwnic STS,
• samojezdne suwnice placowe RTG,
• podnośnik do pełnych kontenerów RS,
• układarka do pustych kontenerów,
• ciągniki terminalowe,
• naczepy,
• suwnica RTG przy placu bocznicy,
• nowy system operacyjny terminalu.Realizacja inwestycji DCT Gdańsk S.A. przyczyniła się do odwrócenia negatywnych zjawisk w zakresie istniejącej w Polsce infrastruktury transportu intermodalnego i wypromowanie tej formy transportu z jednoczesnym wzmocnieniem roli Gdańska na międzynarodowym rynku przewozu i przeładunku towarów.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.