Inteligentny system transportu "ITS Wrocław"
Celem projektu jest wzrost skuteczności i efektywności systemu transportowego Miasta Wrocławia.
Celami szczegółowymi Projektu ITS są:
- Usprawnienie ruchu samochodowego w mieście
- Usprawnienie ruchu pojazdów transport u publicznego
- Wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego
System ITS jest narzędziem umożliwiającym służbom miejskim efektywną i skuteczną realizację polityki Gminy Wrocław w zakresie optymalizacji wykorzystania infrastruktury transportowej Wrocławia, dostarczając jednocześnie uczestnikom ruchu maksimum użytecznej informacji o warunkach ruchu i optymalnych sposobach przemieszczania się. System ITS będzie rozległym systemem informatycznym pozyskującym dane z drogowych urządzeń sterujących i pomiarowych oraz pojazdów transportu publicznego we Wrocławiu, przetwarzającym te dane w Centrum Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym i udostępniającym dane użytkownikom dróg, pasażerom transportu publicznego i innym instytucjom. Na podstawie pozyskanych i przetworzonych danych System ITS będzie optymalizował prace sterowników sygnalizacji świetlnej, sterował elektronicznymi tablicami tekstowymi na drogach i na przystankach transportu publicznego oraz wspomagał zarządzanie zdarzeniami w ruchu drogowym i transporcie publicznym.
Projekt ITS obejmuje następujące elementy składowe:
Zadanie 2.1. – Wdrożenie sterowania ruchem na wybranych ciągach komunikacyjnych miasta, w tym na wybranych skrzyżowaniach Wrocławia, w tym w otoczeniu Stadionu EURO 2012.
Zadanie 2.2. – Wdrożenie obszarowego sterowania ruchem (OSR) w obszarach O1 i O2;
Zadanie 2.3. – Wdrożenie Dynamicznej Informacji Przystankowej (DIP) na wytypowanych przystankach grupy PC;
Zadanie 2.4. – Wdrożenie podsystemu Informacji o Warunkach Ruchu (PERUCHU i INFO ITS);
Zadanie 2.5. – Wdrożenie podsystemu Informacji Parkingowej (ENPARK);
Zadanie 2.6. – Wdrożenie wideo-nadzoru na wytypowanych skrzyżowaniach (podsystem zarządzania zdarzeniami drogowymi ZZ);
Zadanie 2.7. -Wdrożenie funkcjonowania Centrum Zarządzania Ruchem w pełnym, niezbędnym dla realizacji całości Zadań 2.1. – 2.6., zakresie.
Ponadto w ramach projektu:- wykonano stacje preselekcyjnego ważenia pojazdów w ruchu przy ul. Żmigrodzkiej, Opolskiej, Średzkiej, Al. Karkonoskiej oraz Al. Jana III Sobieskiego
- rozbudowano systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na przystankach komunikacji miejskiej
- rozbudowano kanalizację teletechniczną
- zmodernizowano posiadany przez MPK sp. z o.o. system łączności TETRA.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.