Rozbudowa linii tramwajowej KST etap II B wraz z układem drogowym (ul. Lipska - ul. Wielicka) w Krakowie
Inwestycja polegała na budowie nowej trasy tramwajowej, stanowiącej kolejny etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Wybudowana trasa tramwajowa o długości ok. 1,7 km przyczynia się do zwiększenia udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Poprawiła obsługę komunikacyjną osiedli mieszkaniowych i zakładów pracy w Krakowie Płaszowie, odciążyła jeden z głównych szlaków komunikacji tramwajowej w mieście, pozwoliła skrócić czas przejazdu transportem publicznym.
Zakres realizacji inwestycji:
- rozbudowa ulicy Saskiej,
- przebudowa skrzyżowania ul. Wielickiej z ul. Prokocimską,
- przebudowa skrzyżowania ulic: Saska-Lipska-Kuklińskiego,
- budowa odcinka ul. Gromadzkiej i rozbudowa ul. Prokocimskiej wraz z drogą serwisową,
- budowa i rozbudowa dróg gminnych o parametrach klasy L i D wraz z odwodnieniem, rozbudowa linii tramwajowej KST wraz z peronami tramwajowymi o nawierzchni dopuszczającej zbiorową komunikację autobusową oraz przejazd pojazdów uprzywilejowanych,
- budowa obiektów inżynierskich – estakady tramwajowej nad torami PKP,
- budowa ekranów akustycznych,
- budowa zbiornika retencyjnego i przepompowni wód deszczowych, odwodnienia,
- budowa podstacji trakcyjnej z instalacjami technologicznymi i wewnętrznymi: elektryczną, wodociągową, ogrzewania i wentylacji mechanicznej,
- budowa oświetlenia, sygnalizacji świetlnej, trakcji tramwajowej,
- budowa systemu sterowania obszarowego i informacji pasażerskiej,
- przebudowa sieci uzbrojenia terenu: kanalizacji ogólnospławnej, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, ciepłowniczej oraz technologicznych kanałów przełazowych c.o.,
- rozbiórka budynków gospodarczych.
Cele projektu obejmują:
- poprawę jakości usług i infrastruktury transportu publicznego w Krakowie,
- poprawę dostępności komunikacyjnej Krakowa Płaszowa,
- wzrost liczby pasażerów transportu zbiorowego,
- zwiększenie niezawodności transportu zbiorowego,
- poprawę dostępności transportu zbiorowego dla osób niepełnosprawnych,
- zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na środowisko poprzez przejęcie ruchu pasażerskiego z gałęzi transportu mniej przyjaznych dla środowiska przez transport szynowy.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.