Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etap I Nabrzeże Rumuńskie - Faza I
Projekt zlokalizowany jest w Porcie Gdynia znajdującym się na południowym wybrzeżu Bałtyku. Port Gdynia znajduje się w północnej części województwa pomorskiego, nad Zatoką Gdańską, na terenie Gminy Gdynia. Inwestycja stanowiąca przedmiot projektu będzie zlokalizowana we wschodniej części Portu Gdynia na obszarze przeznaczonym pod rozwój funkcji przeładunkowych. Nabrzeże Rumuńskie znajduje się w Porcie Gdynia, stanowiąc północno-wschodnią obudowę Basenu V.
Projekt jest jedną z wielu inwestycji w infrastrukturę portową zawartych w dokumencie „Strategia Rozwoju Portu Gdynia do roku 2015”.1. Projekt dotyczy poprawy infrastruktury wewnątrzportowej i dostępowej od strony lądu, ponieważ w ramach inwestycji planuje się przebudowę torów kolejowych, które zostaną wykorzystane na potrzeby obsługi ładunkowej statków. Budowa ma na celu zapewnienie bezpiecznego przeładunku oraz umożliwi łatwy transport towarów. Efektem będzie bardzo dobre połączenie transportowe z resztą kraju. Łączna długość wybudowanej linii kolejowej wynosić będzie 0,37 km.2. Projekt przyczynia się do rozwoju połączenia o charakterze „Autostrady morskiej” między północą, a południem oraz wschodnią a zachodnią częścią Europy, jak również realizuje cel osi priorytetowej jakim jest przygotowanie inwestycji dostępu od strony morza, ponieważ dotyczy przebudowy i pogłębienia nabrzeża do obsługi ładunków. Łączna długość wybudowanych nabrzeży wynosić będzie 0,35 km.
Nadrzędnym celem planowanego projektu jest podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska. Jego głównym celem jest natomiast zwiększenie udziału alternatywnych gałęzi transportu (w stosunku do transportu drogowego) w Korytarzu Transportowym Bałtyk – Adriatyk sieci TEN-T poprzez wzrost przewozów drogą morską.
Realizacja projektu przyczynia się do osiągnięcia jednego z czterech celów Strategii UE dla Regionu Morza Bałtyckiego w zakresie „Polityki transportowej” – a mianowicie do zwiększenia dostępności i atrakcyjności regionu, w szczególności poprzez zapewnianie bezpieczeństwa morskiego i rozwój dróg wodnych Morza Bałtyckiego w ramach sieci transeuropejskich (TEN-T).
W wyniku przebudowania nabrzeża zostaną zwiększone możliwości przeładunkowe portu gdyńskiego. Najistotniejszym jest stworzenie korzystnych warunków do rozwoju i zwiększenia przeładunków powodujących jednocześnie zwiększenie konkurencyjności polskich portów morskich w rejonie Morza Bałtyckiego. Projekt umożliwi również tworzenie nowych połączeń w ramach autostrad morskich.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.