Stacja ładowania autobusów elektrycznych zasilanych z sieci DC
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Przedmiotem wniosku jest przeprowadzenie badań oraz prac rozwojowych w celu zbudowania prototypu stacji ładowania autobusów elektrycznych zasilanej z sieci DC. Zaletą tego rozwiązania jest połączenie dwóch bardzo ważnych cech wymaganych od tego typu urządzeń: możliwości łatwego instalowania w aglomeracjach miejskich poprzez podłączenie zasilania z istniejących sieci trakcyjnych tramwajowych lub trolejbusowych DC oraz możliwość bardzo szybkiego uzupełnienia energii w autobusach elektrycznych. Przedmiot projektu będzie się charakteryzował podwyższoną sprawnością energetyczną dzięki zastosowaniu wysokosprawnych dwukierunkowych przekształtników wysokiej częstotliwości. W miejscu przyłączenia stacji ładowania do sieci trakcyjnej opcjonalnie będzie instalowana hybrydowa bateria superkondensatorowa LIC. W trakcie projektu poddane zostaną badaniom układy przekształcenia energii DC/DC oraz DC/AC/DC, a wyniki badań będą stanowiły wytyczne do prac rozwojowych nad wysokosprawną stacją ładowania autobusów elektrycznych zasilanej z sieci DC z opcją podłączenia lokalnego magazynu energii.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.