Opracowanie innowacyjnych przegubów międzyczłonowych o unikalnej lżejszej konstrukcji pochłaniającej energię zderzenia dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów w transporcie publicznym
Przedmiotem projektu jest przeprowadzenie prac B+R przez Wnioskodawcę celem opracowania typoszeregu nowatorskich, lekkich przegubów międzyczłonowych o unikalnej konstrukcji, przeznaczonych do pojazdów transportu publicznego (autobusów, trolejbusów oraz lekkich pojazdów szynowych). Nowy produkt będzie INNOWACJĄ MIĘDZYNARODOWĄ zg z Podręcznikiem Oslo Manual, co potwierdza niezależna Ekspertyza Naukowa wydana przez Politechnikę Warszawską, Wydział Transportu w dn.27.11.2015. Główne elementy innowacyjności stanowią planowane do zastosowania autorskie rozwiązania technologiczne umożliwiające otrzymanie typoszeregu przegubów charakteryzującego się: mniejszą masą,zwiększonym bezpieczeństwem, zmniejszonymi kosztami serwisowymi oraz niższą ceną w stosunku do konkurencyjnych przegubów międzyczłonowych w skali globalnej (Ultimate Europe Transportation Equipment GmbH, Jonitech Vehicle System Co.Ltd, czy HuebnerGmbh).Unikalna konstrukcja pochłaniająca energię zderzenia w pojazdach zwiększy poziom bezpieczeństwa transportu publicznego. Jak wynika z analiz baz patentowych i informacji branżowych, wstępnej analizy czystości patentowej (Opinia Rzecznika Patentowego wydana przez p. Damiana Krężel w dn.9.11.2015r.),rozwiązania technologiczne będące przedmiotem projektu nie są stosowane dotychczas na świecie. Celem projektu jest wzmocnienie konkurencyjności i podniesienie poziomu innowacyjności EC ENGINEERING, poprzez przeprowadzenie kompleksowych prac B+R, a następnie wdrożenie nowego produktu do oferty Spółki. Zgodnie z art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014));
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.