Innowacyjne środki do odladzania i zabezpieczania przed oblodzeniem infrastruktury kolejowej.
Prace B+R ukierunkowane są na uzyskanie 2 innowacyjnych produktów dla branży kolejowej – opartych na niestosowanych obecnie mieszaninach substancji chemicznych, których połączenie skutkować będzie lepszymi, innowacyjnymi cechami funkcjonalnymi niż płyny konkurencji (głównie Kilfrost – teraz Celariant). Jednym z podstawowych celów jest wykorzystanie gliceryny, będącej produktem ubocznym w procesie wytwarzania biopaliw. Główny cel to nowe cechy, parametry i funkcjonalności poprzez właściwe dobranie (receptura) i opracowanie unikalnego sposobu połączenia (technologia) proekologicznych substancji chemicznych, dla uzyskania innowacyjnych produktów: – płyn do odladzania lokomotyw i składów kolejowych – P1, – płyn do zabezpieczania przed oblodzeniem lokomotyw i składów kolejowych – P2. Obecnie dostępne w branży produkty są najczęściej przełożeniem płynów stosowanych w lotnictwie i nie są dostosowane do bezpiecznego (brak zabezpieczeń przed korozją) stosowania na infrastrukturze kolejowej. Innowacyjność nowych rozwiązań wynika z: – unikalnego składu surowców, odpowiadającego specyfice branży; – wykorzystania substancji chemicznych zarejestrowanych w programie REACH (ograniczenie czasu i ryzyka uzyskiwania pozwoleń). Unikalne cechy to: – odporność na spływanie wraz z wodą, – długi czas działania preparatu, – niższa cena (obecne produkty są nawet kilkukrotnie droższe), – wysoka ochrona przed korozją elementów, na które nakładany jest płyn, – prośrodowiskowy charakter – niskie obciążenie dla środowiska, duża podatność na biodegradację. Cel główny to przygotowanie 2 nowych receptur produktów oraz walidacja otrzymywania receptur produkcji w warunkach produkcyjnych. Cele szczegółowe to: – przeprowadzenie badań w kierunku przygotowania optymalnych receptur; – opraco
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.