Opracowanie innowacyjnego silnika lotniczego zasilanego paliwem JET A1
W wyniku realizacji projektu został opracowany silnik lotniczy zasilany paliwem o małej emisyjności, mniejszej o 5% w porównaniu do obecnie stosowanych silników lotniczych. Dodatkowo opracowano innowacyjny system sterowania zasilania paliwem JET A1 oraz zoptymalizowano sam proces spalania, co przyczyni się do zwiększenia sprawności, wydajności oraz jakości procesu spalania. Odpowiednia konstrukcja komory spalania oraz optymalne czasy spalania uzależnione od aktualnych warunków obciążenia samolotu, przyczynią się w znacznym stopniu do redukcji emisji szkodliwych. Zakłada się więc obniżoną emisyjność spalin, zmniejszony poziom hałasu (osiągnięty również poprzez minimalny poziom drgań wału korbowego). Opracowany silnik tłokowy będzie miał zastosowanie w samolotach używanych na potrzeby transportu pasażerskiego lub towarowego. Opracowany produkt jest przykładem proekologicznego rozwiązania konstrukcji podstawowego komponentu, jakim jest silnik, środku transportu powietrznego.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.