Zabudowa specjalna nadwozia o podwyższonej trwałości na potrzeby wariantu pojazdu kategorii „L” o podwyższonej mobilności "Triggo", przeznaczonego do eksploatacji w sieciach wynajmu automatycznego „carsharing” i technologia seryjnej produkcji jej elementów na bazie innowacyjnych żywic epoksydowych A.S. SET.
Numer_referencyjny_programu_pomocowego: SA.41471(2015/X) Przeznaczenie_pomocy_publicznej: art. 25 rozporządzenia KE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w stosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187/1 z 26.06.2014). Celem niniejszego projektu jest przeprowadzenie prac badawczych i rozwojowych niezbędnych do opracowania zabudowy specjalnej mikrosamochodu „Triggo” kategorii „L” dedykowanej do eksploatacji w systemach „carsharing” oraz technologii jej seryjnego wytwarzania. Wykorzystanie pojazdów typu „Triggo” ma z punktu widzenia platform automatycznego wynajmu szereg istotnych zalet, m.in. oszczędności przestrzeni przeznaczonej na stacje wynajmu i ładowania, oszczędności energii, czy większą rentowność ekonomiczną w porównaniu do samochodów kategorii „M”. Wymagania homologacyjne kategorii pojazdów lekkich „L” nakładają na ich konstrukcję szereg ograniczeń, w tym ograniczenie masy całkowitej. Ograniczenie to uzasadnia słuszność jak najszerszego stosowania nowoczesnych materiałów kompozytowych w konstrukcji pojazdów. W tym samym czasie charakterystyka eksploatacji w ramach platform automatycznego wynajmu, obejmująca m.in. znacznie większą intensywność użytkowania, przez znacznie większą ilość użytkowników o różnym zakresie umiejętności, wymaga zastosowania rozwiązań technologicznych o podwyższonej trwałości w porównaniu do klasycznej konstrukcji pojazdów lekkich. Firma Triggo S.A. jest właścicielem praw do konstrukcji innowacyjnego, miejskiego pojazdu gwarantującego skuteczne połączenie bezpieczeństwa użytkowników z wysoką mobilnością i efektywnością przestrzenną. Skala zapotrzebowania ze strony operatorów platform automatycznego wynajmu uzasadnia zastosowanie technologii pozwalających na produkcję seryjną. Polska firma New Era Materials jest autorem i właścicielem praw do składu chemicznego żywic A.S. SET. Materiały te pozwalają na formowanie elementów kompozytowych w technologii wytłaczania,
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.