Automatyczne wózki bagażowe
Projekt zakłada opracowanie innowacyjnego systemu transportu i sortowania bagaży z użyciem automatycznych wózków sortujących. Współczesne systemy transportu bagaży BHS oparte są na infrastrukturze torów jezdnych: przenośnikach taśmowych, wózkach transportowych i sorterach łańcuchowych. Charakteryzują się wysokim kosztem instalacji i ograniczoną możliwością rozbudowy. Nowa koncepcja systemu BHS zakłada zastąpienie przenośników i sorterów automatycznymi wózkami sortującymi z własnym napędem, przemieszczającymi się wzdłuż elastycznie projektowanych torów ruchu wyznaczanych kontrastową linią na podłożu. Cechą charakterystyczną opracowywanego systemu jest to, że każdy bagaż w procesie transportu od stanowiska odprawy, przez punkty kontroli bezpieczeństwa, do miejsca załadunku na samolot jest obsługiwany przez wózek, który ma techniczne możliwości dostarczenia bagażu w dowolne miejsce, po dowolnej ścieżce i rozładowania go tam. Tym samym nie ma konieczności budowy całej infrastruktury torów transportowych i stanowisk sortujących, a wydajność tak wykonanego systemu w dużej mierze zależeć będzie od liczby zastosowanych wózków, co pozwoli na jego łatwą rozbudowę w przypadku zwiększenia liczby odpraw. Istotną zaletą w tym przypadku jest również możliwość okresowego zwiększania wydajności systemu bagażowego lub jego rekonfiguracji w przypadku dużych imprez masowych generujących większy ruch pasażerski. Nie bez znaczenia jest również kwestia poprawy bezpieczeństwa takiego rozwiązania, ponieważ po zidentyfikowaniu niebezpiecznego bagażu na każdym etapie kontroli możliwe jest natychmiastowe przewiezienie go najkrótszą możliwą trasą, niezależną od stałych torów, do strefy neutralizacji. W ramach projektu zostanie zbudowany prototypowy system składający się z 20 automatycznie st
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.