Badania aplikacyjne w obszarze technologii nawigacji, sterowania, komunikacji i wymiany danych pomiędzy autonomicznym statkiem pływającym i statkiem powietrznym
Celem projektu jest realizacja prac B+R, których rezultaty zostaną wdrożone produkcie AVAL stanowiącym innowację przełomową na rynku transportu morskiego. AVAL to technologia autonomicznego statku morskiego integrująca się z urządzeniami nawigacyjnymi, autopilotem i systemami sterowania współczesnych statków. Na technologię AVAL składają się trzy komponenty: 1) Technologia bezzałogowego statku morskiego BSM ( ang. USV – Unmanned Surface Vehicle). Największym wyzwaniem BSM będzie algorytm antykolizyjny oraz system komunikacji między BSM. BSM znajdzie zastosowanie zarówno na statkach bezzałogowych (w dalszej przyszłości) jak i tych obsługiwanych przez załogę od poziomu autonomiczności AL3 (http://www.marinemec.com/news/view,autonomy-will-transform-shipping_44165.htm). 2) Technologia bezzałogowy statek powietrznych BSP (ang. UAV – Unnamed Aerial Vehicle), który wzlatuje i ląduje na BSM a w czasie lotu prowadzi obserwację obszaru wokół statku. Celem BSP, wyposażonego w kamerę i sensory jest rejestracja i transmisja do BSM danych wizyjnych i hydro-meteorologicznych. 3) System przetwarzania obrazów SPO, którego kluczowym elementem jest algorytm detekcji w obrazach zarejestrowanych przez BSP obiektów, których nie “widać” na urządzaniach nawigacyjnych (AIS, Radar, ARPA), a które stanowią zagrożenie dla żeglugi morskiej (tj. jednostki rekreacyjne, góry lodowe, wieloryby). Celem badań będzie weryfikacja tez badawczych zakładających ściśle zdefiniowaną niepewność technologiczną w obszarze trzech komponentów technologii AVAL. Ich pozytywna weryfikacja w warunkach laboratoryjnych, quasi-rzeczywistych oraz rzeczywistych jest warunkiem koniecznym rozpoczęcia prac wdrożeniowych nad produktem AVAL. W projekcie zaplanowano 10 etapów badawczych.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.