Budowa bezkolizyjnego węzła drogowego w rejonie ul. Turyńskiej i ul. Oświęcimskiej wraz z przebudową ul. Oświęcimskiej w Tychach
Przedmiotem projektu jest kompleksowa przebudowa drogi krajowej nr 44 na odcinku od węzłaDK44 z DK1na długości 2,497 m w stronę Krakowa. W ramach projektu przebudowana zostanie jezdnia ul. Oświęcimskiej (wzmocniona do przenoszenia nacisku 115kN/oś)wraz ze skrzyżowaniami, drogami dojazdowymi, ekranami akustycznymi oraz bezkolizyjnym węzłem drogowym w rejonie ul. Turyńskiej i ul. Oświęcimskiej wraz z budową i przebudową infrastruktury towarzyszącej.
Projekt obejmuje:
- przebudowę odcinka drogi krajowej nr 44 na dł. 2,497 m. (od km 0+000,00 do km 1+539,20 droga posiada przekrój jednojezdniowy, dwupasowy, a od km 1+539,20 do km 2+497,00 droga posiada przekrój dwujezdniowy, dwupasowy),
- budowę wiaduktu drogowego WD-1 w ramach bezkolizyjnego węzła,
- budowę obiektów inżynieryjnych, w tym: węzła drogowego WB typu karo z 2 rondami i 4 łącznicami i łącznikiem rond, dwóch murów oporowych, jedenastu przepustów, dwóch przejść pieszo-rowerowych (w km 0+853,53 oraz km 1+633,42.),
- budowę ekranów akustycznych o dł. 1085 m, w tym “zielonych” ekranów o dł. 887 m,
- budowę energooszczędnego oświetlenia typu LED,
- przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami lokalnymi: Długa, Urbanowicka, Pogodna, Główna, Kościelna, Oświęcimska, Mysłowicka oraz drogami wewnętrznymi,
- budowę chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż przebudowanych dróg ,
- budowę wyposażenia technicznego drogi, w tym: znaki drogowe zasilane energią słoneczną, urządzenia bezpieczeństwa ruchu (bariery ochronne, organizacja ruchu), zatoki autobusowe, dostosowanie dla osób niepełnosprawnych (pochylenia podłużne,obniżenia krawężników),
- przebudowę istniejącej infrastruktury uzbrojenia terenu (sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wody kopalnianej, wodociągowej, gazowej, elektroenergetycznej nN, SN i WN, sieć telekomunikacyjnej),
- przebudowę rowów melioracyjnych,
- rozbiórki kolidujących obiektów,
- nasadzenia zieleni.
Cele główne Projektu:
- ograniczenie zatłoczenia poprzez eliminację „wąskich gardeł”,
- zwiększenie przepustowości poprzez poszerzenie drogi i budowę bezkolizyjnego węzła drogowego,
- zwiększenie walorów użytkowych poprzez obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów prowadzące do obniżenia kosztów transportu drogowego,
- poprawa bezpieczeństwa (redukcja wypadków) poprzez działania z zakresu BRD,
- poprawa warunków środowiskowych mieszkańców w sąsiedztwie korytarza istniejącej drogi, w tym zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza,
- poprawa powiązań infrastrukturalnych z innymi drogami,
- poprawa widoczności na całym odcinku drogi wskutek poprawy geometrii i przekroju jezdni, skrzyżowań oraz realizacji oświetlenia (doświetlenie drogi),
- poprawa standardu i wyposażenia DK44 w niezbędną i efektywną infrastrukturę, poprawiającą płynność, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność,
- poprawa dostępności i warunków funkcjonowania istniejących oraz potencjalnych podmiotów gospodarczych,
- dostosowanie konstrukcji do przenoszenia obciążeń w wysokości 115kN/oś.
Zakłada się, że poprzez przebudowę drogi i budowę bezkolizyjnego węzła, zwiększy się płynność ruchu i bezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i pieszych oraz nastąpi poprawa warunków środowiskowych.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.