Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa) - FAZAII
Projekt obejmował m.in. modernizację linii kolejowej nr 226 na odcinku Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny od km 1,329 toru nr 202 i od km 3,100 toru nr 201 do km 13,550 wraz z budową nowego dwutorowego mostu kolejowego przez rzekę Martwą Wisłę. Linia nr 226 jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną przeznaczoną do przewozów towarowych do portu gdańskiego i Rafinerii Lotos S.A. Na linii nr 226 ruch pociągów pasażerskich nie odbywa się i nie jest przewidywany w przyszłości. Cele projektu i efekty: Osiągnięcie maksymalnej prędkości do 100 km/h, skrócenie czasu jazdy o ok. 55%, maksymalny nacisk osi 221 kN na całym odcinku. Wymiana nawierzchni torowej wraz z podtorzem, rozbiórka starego mostu kolejowego i budowa nowego mostu, zastosowanie na zmodernizowanej linii nowoczesnych rozwiązań sterowania ruchem kolejowym. Poprawa dostępu kolejowego do Portu Gdańsk, usprawnienie transportu tranzytowego między krajami UE oraz krajami sąsiednimi, zapewnienie interoperacyjności i dostępu innym operatorom do polskiej infrastruktury kolejowej.
Twój opis projektu
MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.