Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
prev slide next slide
image
tytuł projektu

Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T), etap II, odcinek Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec

kategoria
nazwa beneficjenta
PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE S.A.
wartość projektu
1 748 458 322,72 zł
dofinansowanie z UE
1 184 368 212,64 zł
Województwo
łódzkie
Powiat
m. Łódź
program
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
działanie
5.1. Rozwój kolejowej sieci TEN-T
fundusz
Fundusz Spójności
perspektywa
2014 - 2020

Przedmiotem Projektu jest budowa linii kolejowej w tunelu liniowym, od dworca Łódź Kaliska oraz od przystanku osobowego Łódź Żabieniec do dworca Łódź Fabryczna wraz z budową przystanków w rejonie ulic Ogrodowej/Karskiego/Drewnowskiej oraz w rejonie skrzyżowania ulic Zielonej i Zachodniej. Dla linii kolejowej w tunelu średnicowym określono następujące brzegowe warunki techniczne: • Max prędkość projektowa 100 km/h. • Dopuszczalny nacisk na oś: 221 kN W ramach inwestycji przewiduje się: roboty w branży torowej, niezbędne inwestycje drogowe dostosowujące układ uliczny i przebieg linii komunikacji miejskiej do prowadzonych robót, zwłaszcza w rejonach wejścia i wyjścia tunelu pod i na powierzchnię oraz w rejonie ewentualnych stacji pośrednich. Tunele szlakowe zostaną wykonane w postaci: • jednego dwutorowego tunelu wykonanego metodą tarczową, który będzie przebiegał od stacji „Łódź Fabryczna” do przystanku pośredniego „Łódź Ogrodowa”; • dwutorowego tunelu wykonanego metodą odkrywkową, który będzie przebiegał od przystanku pośredniego „Łódź Ogrodowa” do rejonu ulicy Odolanowskiej; • czterech tuneli jednotorowych wykonanych metodą odkrywkową, które będą przebiegały od ulicy Odolanowskiej do włączenia się w linię kolejową nr 15; • przystanek „Łódź Zielona” będzie wykonany metodą odkrywkową.