Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki
Krótsze podróże do Skawiny, Oświęcimia i Zakopanego, wygodna obsługa pasażerów na nowych przystankach Kraków Zabłocie – Kraków Podgórze (dawniej Krzemionki) – to efekty uzyskane dzięki budowie kolejowej łącznicy ze środków unijnych.
Krakowska łącznica to największy taki obiekt w Polsce, o długości ponad 1100 m. Składa się z trzech estakad i dwóch wiaduktów, podtrzymywanych przez 30 filarów o wysokości do 15 metrów. W ramach inwestycji przebudowano również prawie 9 km torów oraz 6 rozjazdów kolejowych.
Dzięki wybudowanej łącznicy kolejowej podróżny zyskali szybsze i bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowa do Oświęcimia i dalej do Zakopanego, a także łatwy dostęp z pociągu do komunikacji miejskiej. Podróżni pociągów dalekobieżnych nie będą czekali na zmianę lokomotywy na stacji Kraków Płaszów – bezpośrednio z Krakowa Głównego pojadą w stronę Tatr.
Podróżni korzystają również z dwóch nowych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze (dawniej: Kraków Krzemionki). Pełnią one równocześnie rolę centrów przesiadkowych. Dobrze oznakowane, zadaszone perony z wiatami i ławkami oraz system informacji pasażerskiej, poprawiają komfort obsługi podróżnych. Na przystankach znajdują się windy oraz schody ruchome, które ułatwią dostęp osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Your project description
To add a photo, description, specify a location or attach other materials about the project, you should fill out the form below. After clicking the “send” button, a message will be sent to you e-mail asking for confirmation. You must accept to submit the form. The EU Dot Map Guidelines and consent to the processing of personal data. materials will be sent to the editor of the site, who will publish it on the website after verification test.