Przejdź do treści Kontakt Regulamin
UE logo
tytuł projektu

"ELEKTRONICZNA PLATFORMA GROMADZENIA, ANALIZY I UDOSTĘPNIANIA ZASOBÓW CYFROWYCH O ZDARZENIACH MEDYCZNYCH" (P1) - FAZA 2

nazwa beneficjenta
CENTRUM E-ZDROWIA
wartość projektu
292 384 371,57 zł
dofinansowanie z UE
234 445 988,13 zł
Województwo
projekt ogólnopolski
Powiat
program
Program Operacyjny Polska Cyfrowa
działanie
2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych
fundusz
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego
perspektywa
2014 - 2020

W ramach projektu „”Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych”” (P1) – faza 2 planuje się wdrożenie systemów informatycznych, które pozwolą na usprawnienie procesów związanych z planowaniem i realizacją świadczeń zdrowotnych, monitorowaniem i sprawozdawczością z ich realizacji, dostępem do informacji o udzielanych świadczeniach oraz publikowaniem informacji w obszarze ochrony zdrowia. Wdrażane rozwiązania umożliwią tworzenie, gromadzenie i analizę informacji o zdarzeniach medycznych. Uruchomienie kolejnych usług publicznych w ramach Projektu P1 stanowi kontynuację długofalowej wizji rozszerzania dostępu do usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną. Realizacja Projektu P1 przyczyni się m.in. do poprawy jakości obsługi pacjentów poprzez: lepszą jakość i dostępność informacji o stanie zdrowia pacjentów i ich danych medycznych; usprawnienie obsługi pacjenta (elektroniczne usługi związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych); wprowadzenie e-recepty – wygodnej, bezpiecznej i praktycznej formy wykupywania leków; dostęp do danych medycznych pacjenta bez względu na czas i miejsce przebywania; bezpieczne przechowywanie danych medycznych; dostęp do informacji medycznych poprzez portale internetowe. Projekt swoim zakresem obejmuje: Obsługę elektronicznych recept (e-Recepty). Realizacja e-Recepty ma usprawnić obsługę procesu wystawiania dokumentu recepty wraz z jej realizacją w formie elektronicznej. Usługa ma na celu wyeliminowanie błędów na receptach i związanych z tym utrudnień dla pacjenta oraz optymalizację pracy personelu medycznego wystawiającego receptę. Elektronizacja procesu wystawiania i realizacji recepty umożliwi gromadzenie historii stosowanej farmakoterapii i wykorzystania jej w procesie leczenia. Celem wdrożenia usługi jest usprawnienie procesu realizacji recepty przez pacjenta. Obsługę elektronicznych skierowań (e-Skierowanie). Realizacja e-Skierowania ma usprawnić obsługę procesu wystawiania dokumentu skierowania wraz z jego realizacją w formie elektronicznej. Obsługę zdarzeń medycznych. Obsługa zdarzeń medycznych pozwalać będzie na centralne gromadzenie zdarzeń medycznych pacjentów pozyskanych od usługodawców (publicznych i komercyjnych). Zdarzenia medyczne pozwolą na gromadzenie informacji o kontaktach pacjenta ze służbą zdrowia, informacji o udzielonych procedurach, jednostkach chorobowych, a także informacji o wytworzonej elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) w związku ze zdarzeniem. Wymianę EDM. Funkcjonalność wymiany EDM ma wspierać usługodawców w wymianie EDM oraz umożliwiać pacjentom pobranie EDM za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Wsparcie w zakresie wymiany EDM polegało będzie na udostępnieniu informacji o indeksach EDM zawierających informację o podmiocie odpowiedzialnym za jego przechowywanie wraz z informacją o dostępności on-line. Ponadto system będzie wspierał wzajemne uwierzytelnienie usługodawców oraz zapewniał, że dostęp do dokumentacji będzie odbywał się na podstawie uprawnień nadanych przez pacjenta. Platformę publikacyjną. Platforma pozwoli na zarządzanie oraz publikację treści na internetowym portalu edukacyjno-informacyjnym. Portal powinien zapewnić szerokiej grupie odbiorców, m.in. pacjentom, pracownikom medycznym i usługodawcom, informacje dotyczące ochrony zdrowia. Na portalu będą udostępniane artykuły oraz komunikaty Ministra Zdrowia, wspierające pozostałe działania w realizacji zadania promocji wiedzy w zakresie ochrony zdrowia. Ponadto publikacje będą zawierały informacje dla usługodawców oraz wytwórców oprogramowania na temat systemów informacyjnych, struktur i formatów danych, komunikatów, a także będą dotyczyły aspektów eksploatacyjnych systemów. Hurtownię danych i system wykrywania nadużyć. W związku z gromadzeniem szerokiego zakresu danych dot. ochrony zdrowia zostaną one wyselekcjonowane, zanonimizowane i wykorzystane do celów analityczno-statystycznych pozwalających m.in. na usprawnianie funkcjonowania obszaru ochrony zdrowia. W oparciu o dane i narzędzia BI możliwa jest analiza danych w celu wykrycia potencjalnych nadużyć i przeciwdziałać im. Obsługę Centralnych Wykazów Usługobiorców, Usługodawców, Pracowników Medycznych, Rejestru Leków i Rejestru Płatników, Na potrzeby zapewnienia poprawności, spójności i wiarygodności danych gromadzonych w Systemie P1 poza danymi słownikowymi zostaną wykorzystane rejestry w obszarze ochrony zdrowia (powołane w Ustawie o systemie informacji w ochronie zdrowia). Internetowe Konto Pacjenta (IKP) oraz Aplikacja Usługodawców i Aptek (AUiA). Projekt obejmuje również utworzenie aplikacji internetowych dedykowanych: pacjentom – m.in. w celu zarządzania dostępem do danych medycznych, dostępem do recept, skierowań i zdarzeń medycznych, a także pobierania EDM; usługodawcom i pracownikom medycznym usługodawcy – pozwalających m.in. na wystawienie e-Recept, e-Skierowań czy zdarzeń medycznych, takie rozwiązanie dedykowane będzie tym podmiotom, które nie będą dysponować własnym systemem, a będą zobowiązane do wypełnienia obowiązku ustawowego wystawiania elektronicznych dokumentów. Harmonogram Projektu P1 zakłada realizację następujących funkcjonalności w terminach: Wdrożenie e-recepty – luty 2018. Wdrożenie e-skierowania – październik 2018 Wdrożenie zdarzeń medycznych i Wymiany Dokumentacji Medycznej – październik 2019. Stabilizacja systemu – luty 2020

Twój opis projektu

MiAby dodać zdjęcie, opis lub załączyć inne materiały dotyczące projektu, powinieneś wypełnić poniższy formularz. Po kliknięciu przycisku „wyślij” zostanie przesłana do Ciebie wiadomość e-mail z prośbą o potwierdzenie. Do przesłania formularza niezbędne jest zaakceptowanie Regulaminu Mapy Dotacji UE oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Materiały zostaną przesłane do redaktora serwisu, który po sprawdzeniu opublikuje je na stronie.

Dodaj zdjęcia project photos
Dodaj film lub prezentację project films
Opis projektu
Description of the project

Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem Serwisu internetowego Mapa Dotacji UE i akceptuję jego postanowienia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, wpisanych w formularzu kontaktowym, w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (RODO), informuję, że:

1. administratorem danych osobowych przetwarzanych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, z siedzibą pod adresem: ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, jest Minister Funduszy i Polityki Regionalnej;

2. dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na wiadomość, na podstawie przepisów art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;

3. dane osobowe mogą być udostępniane innym organom uprawnionym na podstawie stosownych przepisów do uzyskania danych;

4. w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo: – żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, – cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie, – wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;

5. dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w celu podejmowania decyzji, w tym profilowaniu;

6. dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej: Inspektor Ochrony Danych, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, adres ul. Wspólna 2/4 00-926 Warszawa, adres e-mail: IOD@miir.gov.pl.